מאט כץ ואריק אנג' מגלים לנו מה גורם לתוכן איכותי (חלק א')

סוף סוף הגיע היום המיוחל! בניתם אתר אינטרנט, קראתם את כל ההנחיות שגוגל מספקים לנו בנוגע לאיך האתר צריך להיות בנוי  בצורה מקיפה. דאגתם שלא יהיה לכם ספאם באתר, דאגתם לחזרתיות לא מוגזמת במילות המפתח סיפקתם Title  יחודי לכל העמודים ואפילו עשיתם זאת בצורה שיווקית מאוד! אבל….בכל זאת גוגל לא רואה את האתר כבעל תוכן איכותי.

נכון ליולי 12, מאט כץ סיפק ראיון בלעדי לאריק אנג' בו הוא מנסה לתת לנו הכוונה לבנייה נכונה של האתר מבחינת איכות. להלן הראיון המתורגם שנלקח מהאתר StoneTemple:

אריק אנג': הייתי רוצה לבחון מקרה מסויים. אני בדר"כ משתמש בזה בהרצאותי ללקוחות  ה- SEO שאני מעביר. לדוגמה: כשמשתמש מחפש את המילה "צפרדע". התוצאה הראשונה נראת מבטיחה, אז המשתמשים מקליקים עליה הם מקבלים משהו בסגנון:

  • צפרדעים הם ירוקים
  • צפרדעים חיים במים
  • צפרדעים אוהבים לקפוץ
  • צפרדעים הם לא קרפדות

תודה שקראת את המאמר שלנו בנושא צפרדעים.

בכל אופן, המשתמשים לא מקבלים את מה שהם חיפשו אז הם עוברים לתוצאה השניה ב-SERP וזה מה שהם מקבלים:

"צפרדעים הם יצורים מעניינים מאוד. בעיקר בגלל שהם ירוקים. הרבה אנשים לא מבינים שהם לא קרפדות. צפרדעים אוהבים לקפוץ וחיים במים".

התוצאות לשאילתה זאת אינן מועתקות בהתחלה, אבל האינפורמציה שהאתרים הללו מספקים היא זהה. אז הגולשים חוזרים לגוגל ולוחצים על התוצאה השלישית ב-SERP ומקבלים עוד אתר עם תוכן "לא מועתק" שעדיין לא מספק להם את מה שהם באמת מחפשים בנוגע לצרפרדעים. בנקודה הזאת, הגולש הופך להיות מאוד מתוסכל מכך שהוא לא מקבל את המידע שהוא מחפש משום שהוא בכלל חיפוש מידע על מה צפרדעים אוכלים.

"הסיבה שאני משתמש בדוגמה הנ"ל היא כדיי להראות ללקוחות שלספק תוכן לא מועתק זה לא תמיד מספיק והם צריכים לספק ערך מוסף כדיי להתקדם בתוצאות החיפוש.

מאט כץ:הם מאוד צודקים, האתרים האחרים אינם מספקים לנו שום מידע עם ערך מוסף, למרות שהם ללא תוכן מועתק, הם אינם מביאים שום דבר חדש. זה לא שהם עשו משהו לא בסדר אבל הם לא צריכים לצפות שתוכן כזה יקבל דירוג טוב במנועי החיפוש.

גוגל תחפש ותנסה לגלות שאין כמעט הבדל בין האתרים הללו ותראה תוצאה רק של אחד מהם. זאת כדיי שנוכל להציג לגולש סוגים שונים של אתרים בעלי תוכן שונה בתוצאות החיפוש שלנו.

אריק אנג': כמובן, אחד הדברים שיכולים לגרום לאחד מהאתרים להיות שונה הוא אם הם יציגו את הדיעה של מישהו בנוגע לצפרדעים.

מאט כץ: זה באמת יכול לעשות את ההבדל, אבל זה לא בטוח יספיק. בלי להעליב דעה של מישהו, אבל אם גולש יכתוב 500 מילים על נושא מסויים כשאין לו רקע מסויים בנושא וללא סימוכין מקצועי, ניסיון או מיומנות, אולי זה לא יהיה מעניין כמו שהם חושבים. כשמדברים על סרטים, לדוגמה המון אנשים שאיכפת להם מדיעה של "ג'ון דו" זו דוגמא מכך שזו דיעה נהדרת של מישהו.

אריק אנג':אני רואה גם המון אתרי חנויות E-commerce ואתרים שאוספים מידע ממספר מקורות. מה איתם?

מאט כץ: זה אותו הנושא כמעט, הם צריכים לשאול את עצמם האם יש לתוכן שלהם איזה שהוא ערך מוסף? זה לא אומר שהם לא יכולים ליצור משהו שעובד, אבל הם צריכים להבין מה יוכל לייחד אותם.

אריק אנג': קיים דיון עמוק בחוגים השונים על כך שגוגל אוהבים "ברנדים(חברות ומותגים)" ישנם טיעונים על כך שגוגל נותנים להם יותר משום שהם רוצים שהם יפרסמו בגוגל(בתשלום).

מאט כץ: קודם כל אני רוצה להדגיש שאם מישהו מפרסם אצלנו, זה לא משפיע על כלל על התוצאות האורגניות. גוגל לא מנסה לשקף את העולם האמיתי. אנחנו רוצים לשקף שהעולם האמיתי חשוב, מותג לפעמים מסמל על כך שזהו אתר שמעניין אנשים אבל זו לא הדרך היחידה שבה אתר מקבל ערך. קיימים אינדיקטורים רבים אשר משפיעים על תוצאות החיפוש ושוות השקעה.

מותג יכול להיות לפעמים מועיל אנחנו מנסים להציג את התוצאות שיביאו הכי הרבה ערך לגולש וזה שמותג מפרסם בגוגל Adwords, זה לא משפיע על התוצאות האורגניות בכלל.

בניית קישורים

אריק אנג': גיליתי לאחרונה  שבניית קישורים זה מונח מעניין. זה כמו עגלה לפני הסוס. זה גרם לאנשים לחפש פינות אפלות ברחבי האינטרנט אחר מקורות לקישורים. מקומות שאף אדם עוד לא הגיע עליהם 🙂 אז זה לא משנה מה אתה עושה שם, אז שאתה חושב על זה בדרך הזאת, אתה עושה את הצעד הלא נכון עוד לפני שהתחלת.

מאט כץ: זה נכון, זהו ההלך רוח לפעמים ואנשים מתמקדים בדברים הלא נכונים. לבסוף, זה גורם להם לחשוב על קישורים כאילו הם היו המטרה הסופית. המטרה שלנו היא שגם בקישורים צריך ליצור משהו עם ערך מוסף. אם יש לך תוכן ייחודי ומוצר מנצח, אז תחשוב על כיצד לקדם אותו.

אריק אנג': אז במקום לחשוב על בניית קישורים, תחשוב על בניית PR/marketing.

מאט כץ: בטח, זו הדרך לחשוב על זה. אתה יכול לקרוא לזה איך שאתה רוצה. אני חושב שצריך לחשוב על איך לעשות את זה.

אריק אנג': אנחנו תמיד אומרים ללקוחות על זה שהם צריכים להתמקד בפעילויות שהם בגדר "בניית מותג". דוגמאות למקומות שאנשים גולשים כדיי לבנות קישורים שהם לא בניית מותג הם:

  • אתרי מאמרים
  • אינדקסים לא איכותיים
  • גלגלי קישורים
  • רשתות בלוגים
  • כל אתר שלא איכפת לו מהאיכות של התוכן שמוכנס בתוכו

האם זה משנה?

מאט כץ: כן זה כן, כשאתה עושה את זה זה עוזר לך לבנות את המוניטין שלך. אתה מתמקד על הסוגים הנכונים של הפעילויות. אלו הם הסימנים שאנו מנסים למצוא ולהעריך יותר. לעומת זה, לשים קישורים ברשת בלוגים שאף אחד לא מבקר בה ולא מעריך, מבחינתנו זו לא הדרך הנכונה לבניית קישורים.

זה מצחיק לראות רשתות בלוגים שמאפשרות לתוכן שאינו איכותי להיכנס ולאחר מכן הם טוענים שהם עומדים בתקנים של הפנדה/פינגווין.

אריק אנג': בוא נדבר קצת על link Bait (כיצד לגרום לאנשים לקשר אל האתר שלך בדרך טבעית בדר"כ), לפני מספר שנים היתה קיימת חברה שנהגה ליצור מאמרים בנושאים לדוגמה: 10 דברים שלא ידעתם על מוות. תכנים אלו היו להיט דיי גדול והם קיבלו די הרבה קישורים טבעיים. זה קצת לא קשור לתחום של האתר שלהם אבל לא "לא קשור בכלל". מה אתה חושב על זה?

מאט כץ: תוכן כזה יכול להיות יעיל ככלי לשיווק האתר. כמובן שזה הרבה יותר יעיל כאשר התוכן באמת קשור לאתר, אבל אם אתה יוצר את זה ככלי שיכול לגרום לאנשים להיחשף לאתר שלך, בסה"כ בסוף אתה תהיה בסדר אם תפעל כך.

להמשך קריאה – הראיון של מאט כץ ואריק אנג' חלק ב' 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *