דברו איתנו

    מחירון בניית אתרים המלא

    כמה עולה לבנות אתר אינטרנט? על פניו זאת נשמעת כמו שאלה לגיטימית שהתשובה עליה אמורה להיות ברורה ופשוטה, אך לא תמיד זה המצב ואפילו נחמיר ונגיד שאף פעם זה לא המצב.  יחד עם זאת אנו בלנה בניית אתרים ננסה לפשט את המצב ולהסביר כיצד מתומחרים אתרים, מה יכול להוזיל או לייקר את מחיר האתר מבחינת עיצוב, שעות תכנות, הגורם האנושי, תחזוקה, אפשרויות סליקה והתממשקויות חיצוניות לממשקי CRM/ERP.

    מחירון בניית אתרים

    אז בואו ונתחיל מהשאלה הבסיסית שאנו מקבלים מידי יום: "כמה יעלה לי לבנות אתר פשוט?"

    כמה עולה להקים אתר תדמיתי פשוט

    בניית אתר תדמית זה בניית אתר אינטרנטי לכל דבר!
    תחילה, בואו נענה על השאלה "מהו אתר פשוט?" תשובה: אין כזה דבר אתר אינטרנט פשוט. כל אתר אינטרנט בסופו של דבר נבנה בהתאמה אישית לפי צרכי הלקוח. גם אם מדובר על אתר מתבנית, עדיין יש כאן מחשב רבה והתאמה של התבנית למיתוג של הלקוח. אבל בואו נחזור רגע ל"מדוע האתר הזה פשוט" זה רק עמוד בית, אודות, השירותים שלנו, גלריה וצרו קשר".

    טענה זאת נשמעת מהרבה לקוחות  – הטענה היא שיש עמודים שהם בגדר ברירת מחדל בכל אתר ולכן "אין כאן משהו מיוחד שמצריך התאמה אישית" טעות! גם באתרים של 4-5 עמודים, יש התאמה אישית רבה! אם זה באמת הצבעים, הגופנים, בחירת תמונות המתאימות לעסק(משהו שיכול לקחת במקרה הטוב שעות, במקרה הפחות טוב ימים…), הזנת תוכן ועוד. נסכם שאין כזה דבר אתר פשוט, יש אתרים מורכבים יותר ומורכבים פחות. המורכבות נמדדת לפי כמות שעות עבודה שהמתכנת יצטרך להשקיע וכמות השעות וסקיצות שהמעצב יצטרך להכין עד התוצאה הסופית.

    כמה עולה לבנות אתר
    כמה עולה לבנות אתר

    כמה עולה להקים חנות וירטואלית

    סוג נוסף של שאלות שאנו מקבלים הוא: "כמה יעלה לי להקים חנות וירטואלית פשוטה" אתם בטח עומדים לנחש את מה שאנחנו עומדים להגיד, אבל בכל זאת נגיד את זה 😊 אין כזה דבר חנות וירטואלית פשוטה! כמו אתר תדמית, גם חנויות וירטואליות הם אתרים שדורשים השקעה רבה, פיתוחים, שעות עיצוב רבות ועוד.

    חנויות וירטואליות הם בעצם מעין אתרי תדמית משודרגים שיש להם את האופציה להציג מוצרים, לאפשר סליקה, עגלת קניות, עמוד תשלום, רשימת משאלות ועוד. אתרים אלה דורשים זמן פיתוח רב יותר, שרתי אחסון חזקים יותר ושעות פיתוח רבות יותר. הקמת חנויות מסחר אלקטרוני מתחיל כמו כל אתר אחר. מיתוג – מיתוג החנות יכול להיות בעזרת המיתוג הקיים של העסק ובמידה שאין לעסק מיתוג אנו מספקים שירותי עיצוב ומיתוג לחנויות וירטואליות.

    ממה מושפע המחיר של הקמת החנות? תשובה: כשלקוח פונה אלינו להקמת חנות וירטואלית אנו מספקים טווח מחירים לאחר שהלקוח מספק לנו מידע על מספר שאלות שעוזרות לנו להבין את סדר גודל הפרוייקט. הנושאים שאנו צריכים לדעת לפני התמחור הם:

    • האם יש מיתוג לעסק?
    • האם תהיה סליקת אשראי? במידה וכן, איזה סליקה והאם יש לחברת הסליקה התממשקות API או לחלופין האם הם מספקים פיתוח עצמאי משלהם לסליקה.
    • האם האתר יתממשק למערכת ERP או ל-CRM כלשהו?
    • בכמה שפות יוקם האתר? האם זה רק עברית? או אולי אתר דו לשוני או יותר משתי שפות?
    • האם יש פיתוחים מיוחדים שהלקוח רוצה ליישם באתר.

    כמובן שאלה רק חלק מהשאלות שניתן בעזרתם להעריך את עלות הקמת האתר, אך לצורך דיוק מירבי עדיף להיפגש ולהבין בצורה מקיפה יותר את דרישות הלקוח ואת המלצותינו המקצועיות כמובן.

    מחיר חנות וירטואלית
    מחיר חנות וירטואלית

     אתרי בלוג

    בלוגים מאוד נפוצים בשנים האחרונות ולכן אנו מקבלים המון פניות מלקוחות שמעוניינים להקים בלוג כאתר ראשי או כאתר נלווה לאתר הראשי שלהם. הבלוג מספק פלטפרומה לתכנים ולהעברת מסרים ללקוחות בית העסק וללקוחות פונטציאליים.

    אז מה העלות של הקמת בלוג? המחיר של בלוג בסיסי המקושר לאתר ראשי יכול לנוע סביב ה-1500 ₪ ועד 5000 ₪ לבלוג בהתאמה אישית עם עיצוב ייחודי ועשרות/מאות קטגוריות ותתי קטגוריות.

    אתרי פרוטפוליו

    אתרי פרוטפוליו נועדו לבעלי מקצוע שמעוניינים להקים אתר שייתן דגש יותר ויזואלי לעבודות שלהם. למשל צלמים, ציירים, אמנים וכדומה. אתרים אילו מורכבים בדרך כלל מעמודי פרוטפוליו/גלריות, עמוד אודות וצרו קשר.

    כמובן שגם כאן ישנם אתרי פרוטפוליו מורכבים יותר ופחות. עלות הקמת אתר פרוטפוליו יכולה להתחיל החל מ1500 ₪ לאתר פשוט ולהגיע ל4000-6000 ₪ לאתר מורכב בהתאמה אישית.

    פורטלים

    פורטלים זה סיפור קצת שונה משאר הדוגמאות שנתנו כאן. אתרים מסוג זה בדרך כלל מורכבים יותר ודינמיים יותר. פורטלים הם אתרים גדולים שמרכזים מגוון רחב של אפשרויות בנושאים שונים. לדוגמא יכול להיות פורטל אופנה שבו יהיו כתבות, מאמרים, חנות, דפי נחיתה, עמודי מידע ועוד.

    הקמת פורטל תהיה בטווח המחירים הגדול ביותר שנתנו עד כה. זה יכול להתחיל ב8,000 ₪ לאתר פורטל בסיסי ויכול להסתיים במעל 50,000 ₪ לפורטל מורכב יותר. כדי לדעת בצורה טובה יותר את עלות הקמת הפורטל תזדקקו לאיפיון מקיף.

    כמה עולה לבנות דף נחיתה

    עלות הקמת דף נחיתה מורכב ממספר גורמים עיקריים אשר משפיעים על מחירי הקמת דף הנחיתה:

    1. עיצוב דף הנחיתה – האם דף הנחיתה יעוצב על בסיס תבנית או לחלופין האם דף נחיתה מצריך עיצוב מותאם אישית ע"י מעצב.
    2. האם דף הנחיתה יהיה מורכב מטקסט קצר וטופס? או שאולי יהיה דף נחיתה מסוג "One Page" דף זה הוא סוג של אתר אינטרנט עם Anchors או בעברית – עוגנים. דף זה יהיה בעל תפריט ניווט אשר יוביל לחלק המתאים בדף הנחיתה. כמו שאתם בטח מבינים, סוג זה של דפים הינו יקר יותר משום שהקמתו דורשת זמן רב יותר מאשר דף נחיתה רגיל.
    3. התממשקויות – האם דף הנחיתה יתממשק למערכת CRM או ERP  כלשהי? במידה וכן, צריך להוסיף להקמת הדף את העלות של ההתממשקות. זה יכול להיות תוספת של בין כמה מאות שקלים בודדים ועד ל2000-3000 ₪ במידה והחיבור יהיה למערכת ERP כגון פיוריטי.

    לסיכום, עלות הקמת דף נחיתה יכול להיות בין 500 ₪ לדף סטנדרטי לבין כמה אלפי שקלים לדף נחיתה מעוצב אישית עם התממשקות למערכות לקליטת הלידים.

    מחיר אתר דו לשוני

    כשאתם מקימים אתר, אחד מהדברים שיכול להשפיע על המחיר בצורה ניכרת הוא נושא ה"דו לשוניות". ברגע שתרצו שאתר האינטרנט שלכם או החנות הוירטואלית שלכם תהיה במספר שפות, יש לזה השפעה ישירה על המחיר שהאתר יעלה לכם. אנו ננסה לספק לכם מספר תרחישים ואת טווחי המחירים.

    1. אתר דו לשוני מימין לשמאל ומשמאל לימין. מה אנחנו רוצים מהחיים שלכם? 😊 אנו ננסה להסביר – עברית כותבים מימין לשמאל… ונגיד אנגלית – כותבים משמאל לימין. אז מה זה אומר? זה אומר שנגיד השפה הראשית של האתר היא עברית. אז אנחנו צריכים לבנות את האתר מחדש או לבצע התאמות שהאתר יהיה משמאל לימין. לדוגמא, לוגו משמאל לעומת לוגו מימין בעברית. יישור טקסט לשמאל, כיוון טקסט משמאל לימין ועוד.
    2. תרגום – האם חברת בניית האתרים תתרגם עבורכם את האתר לשפה שאתם רוצים? או שאתם מספקים את התרגום לשפות הנוספות.
    3. בהקמת חנות וירטואלית דו לשונית ישנם פקטורים נוספים שיכולים להשפיע על המחיר. למשל, מודול מטבע שונה לכל שפה (לדוגמא בעברית: שקל, באנגלית: דולר אמריקאי), העלאת המוצרים בכמה שפות – הזנת התוכן תהיה יקרה יותר (זה משום שצריך להעלות את התרגום של המוצר).

    פלאגינים

    אחד מהיתרונות הבולטים במערכת הוורדפרס הוא התוספים או בלעז: "פלאגינים". אלה נוצרו כדי להפוך את מערכת הניהול למודולרית ולכזו שנוכל להתאים אישית לצרכים שלכם. ישנם תוספים רבים המסופקים ללא תשלום או כחלק אינטגרלי מהתבנית המותקנת, אך לרוב התוספים השימושיים יותר הם בתשלום. עלות תוסף כולל התקנה והתאמה לתבנית יכול לייקר את האתר בין 100-1000 ₪.

    תחזוקה

    עלות תחזוקת אתר אינטרנט תדמיתי הכוללת הוספת תכנים, תמונות, עדכון התבנית, עדכון הוורדפרס ועוד, עולה בין 250-400 ₪ לחודש. תלוי בהיקף שעות העבודה שיש.

    תחזוקת חנות וירטואלית זה סיפור שונה. הסכומים יכולים לנוע בין 250 ₪ ל-1500 ₪ תלוי בכמות המוצרים שיש לעדכן מידי חודש, כמות התכנים, כמות התמונות, כמות הטקסטים. כמו כן, חנות וירטואלית בדר"כ תהיה יותר דינמית מאשר אתר תדמיתי ויכולים להיות בה שינויים רבים יותר כגון: עדכון מבצעים, עדכון באנרים, הכנת דפי מבצע ועוד.

    הזנת תכנים

    אם לוקח לכם בערך שעה להעלות עמוד לאתר, דעו שאתם לא לבד. ישנם בעלי עסקים רבים שמה נעשה, מחשב זה פחות תחום ההתמחות שלהם, והם זקוקים לעזרה בהזנת התכנים לאתר. בדיוק לשם כך ישנו השירות הבא: הזנת תכנים לאתר האינטרנט. שירות זה מתחלק ל-3

    הזנת תכנים – עלות הזנת התכנים משתנה בהתאם למורכבות התוכן ולאורכו. דף של 200-300 מילים יעלה בין 20-30 ₪

    הזנת תמונות  – עלות הזנת תמונות לאתר משתנה לפי 3 גורמים.

    1. כמו התמונות.
    2. האם צריך לעשות להם אופטימיזציה ולהקטין אותם כדי שיהיו מכווצות לשימוש באתר.
    3. האם האתר מקודם או נגיש וצריך לספק כותרת לכל תמונה ותמונה.

    מחיר הזנת התמונות יכול לנוע בין 5-10 ₪ לתמונה

    הזנת מוצרים – מחיר הזנת מוצרים יכול לנוע בין 10 ₪ למוצר פשוט ועד 20 ₪ למוצר עם ואריאציות – הכוונה כאן היא למוצרים שיש להם כמה מאפיינים. למשל, חולצה שיש לה 3 מידות ו/או צבעים שונים. הזנת מוצרים אלו לוקחת זמן רב משום שלכל ואריאציה צריך לשים מחיר, מק"ט, תמונה שונה ועוד.

    אופטימיזציית האתר

    עלות אופטימיזציית האתר משתנה בין אתר לאתר. תלוי בכמות העמודים שקיימים באתר. אופטימיזציה טומנת בתוכה מספר דברים שהעיקריים ביניהם הם: יישום כותרת עמוד ייחודית, תגיות Meta ייחודיות, קישורים פנימיים בין העמודים השונים, מחקר מילות מפתח, שינוי כתובות ידידותיות ועוד. עלות אופטימיזציה לאתר תדמיתי יכולה להיות בטווח מחירים של בין 3,000-7,000 ₪

    אופטימיזצייה לחנויות וירטואליות דורשת שעות עבודה רבות יותר. זאת משום שכאן דרושה אופטימיזציה לקטגוריות, למוצרים וקבלת החלטות רבות יותר ובעקבות זאת שינויים רבים יותר בכל מבנה האתר.

    רכישת תמונות

    למרות שזה נשמע כמו הוצאה קטנה, תמונות יכולות להיות הוצאה דיי רצינית בהקמת אתר אינטרנט. אם אין לכם תמונות משלכם ואתם מעוניינים לרכוש תמונות לאתר האינטרנט שלכם, תוכלו למצוא אותם באתרי הסטוק השונים. המחירים של תמונות אלו יכול להיות בין 5$ ל15$ לתמונה. יש לשים לב שבדרך כלל שתרצו לרכוש תמונה באתר סטוק תצטרכו/יהיה שווה לכם יותר לרכוש חבילה של קרדיטים ולא תמונה אחת בודדת.

    כמה עולה דומיין

    דומיין זוהי ההוצאה הנמוכה ביותר שיש בעת הקמת אתר אינטרנט. דומיין co.il  עולה בין 50-100 שקלים לשנה.

    כמה עולה אחסון

    אחסון אתרים מתחלק למספר דרגות:

    נתחיל באחסון הזול ביותר: אחסון באחד מאתרי הHosting הגדולים בעולם  כגון: Godaddy, HostGator וכדומה. אחסונים אלו יעלו לכם לרוב בין 60$ לשנה הראשונה ל-150$. היתרון של שרת כזה זה הוא שבדרך כלל נפח האחסון הוא ללא הגבלה והחיסרון הוא שהשרתים מאוד איטיים בדרך כלל. כמו כן, בדרך כלל בשנה השנייה של המנוי המחיר קופץ לשמיים ונהיה ללא כלכלי.

    אחסון בשרת ישראלי: היתרונות בשרת ישראלי הם א' – התמיכה שיש לנו שהיא בעברית. ב' – מהירות, בדרך כלל שרתים ישראלים המיועדים לקהל יעד מישראל יפעלו מהר יותר. מבחינת המחיר, שרת ישראלי משותף יעלה בסביבות ה-50 שקלים לחודש שזה יוצא פחות או יותר כמעט כמו השרתים הזולים בעולם.

    שרת VPS – שרת וירטואלי הוא הנפוץ ביותר לאתרי חנויות וירטואליות. זאת משום שאתרים אלו לרוב ישתמשו במשאבים רבים יותר ויפעלו יותר מהר מאשר שרתים שיתופיים.

      קבל הצעת מחיר להקמת/שדרוג אתר