בניית אתרים זה לא תהליך פשוט למי שאינו בעל ניסיון. אנו בלנה פתרונות אינטרנט ריכזנו עבורכם את כל השלבים להקמת אתר אינטרנט איכותי. אם בעבר הייתם צריכים לדעת עיצוב, תכנות וחיות אחרות, כיום מה שבאמת חשוב בתהליך הקמת אתר הוא תכנון נכון והכרת הכלים המתאימים לצורך הקמת אתר האינטרנט החדש שלכם.
ראשית, לפני שנתחיל למנות את השלבים, השאלה הראשונה עבורכם היא: "איזה סוג אתר אינטרנט אני צריך" שאלה זאת איננה פשוטה כמו שהיא נשמעת. לשאלה זאת יכולות להיות תשובות רבות ומגוונות שהשיקולים בבחירת התשובה הנכונה הינם רבים ומגוונים. לדוגמא, אתר תדמיתי, אתר תדמיתי one-page (עמוד אחד), אתר קטלוגי, אתר מכירתי, אתר תדמיתי עם אופציה למכור דרך האתר, אתר אינדקס, פורום ועוד. התשובה לכך טמונה בכם, כל סוג אתר מתאים לעסק מסוים לפי גודלו, התקציב, ייעוד אתר האינטרנט, אופי לקוחות הקצה ועוד.
לאחר שבחרתם את סוג אתר האינטרנט ברצונכם להקים, תוכלו להתקדם לשלב השני ולקרוא את כל השלבים בהקמת כל סוג אתר אינטרנט. אך כעת תוכלו להבין את ייעודו ובכך להתחיל את ההקמה בצורה טובה יותר. אז בואו ונתחיל עם כל השלבים שצריך לדעת כשניגשים לבנות אתר אינטרנט.
בואו נדבר קודם כל על מושגי ייסוד בכל מה שקשור לתחום המקיף בניית אתרים:
- Head– החלק העליון של אתר האינטרנט. ה-head מכיל בתוכו בדרך כלל את לוגו האתר, תפריט האתר הראשי, טלפון עליון, אייקונים חברתיים, כפתור חיפוש, מעביר שפות(לאתרים דו-לשוניים) ועוד אופציות רבות.
- Main content– החלק הזה הוא בעצם החלק המרכזי בכל אתר אינטרנט. תוכלו למצוא בחלק הזה את התוכן העיקרי של האתר. ישנם מספר אופציות בחלק הזה של האתר. ישנם מספר layouts שתוכלו לבחור לדוגמא: כל רוחב האתר, בר צידי ואת התוכן משמאלו או מימינו, 2 ברים צדדים ואת התוכן באמצע. כמובן שישנם אופציות נוספות אך בדרך כלל אלו הם הנפוצים ביותר. בחלק הזה חוץ מהתוכן תוכלו לשים סליידר, תמונות, קישורים ובעצם כל תוכן בעמוד המתאים לו לפי ראות עיניכם.
- footer – החלק התחתון של האתר – בחלק זה בדרך כלל תמצאו קישורים, פרטי קשר, כפתורי סושייל, קרדיטים, זכויות יוצרים ועוד.
- מיתוג – לכל סוגי אתרי האינטרנט שציינו למעלה יש מספר פרמטרים זהים. אחד מהם הוא מיתוג העסק/מיתוג אתר האינטרנט. מיתוג כולל בתוכו מספר פרמטרים כגון: לוגו, פונטים, צבעים דומיננטיים ועוד. ברגע שתסיימו את הליך המיתוג תוכלו לגשת להקמת האתר עם ביטחון מלא בנוגע ללוגו, תמונות, רקעים, גופנים ועוד.
- עיצוב האתר – זהו החלק המעניין יותר בתהליך אך לפעמים גם החלק המאתגר ביותר. עיצוב האתר יכול להתבטא בסגנונות רבים, חלקם המבוססים על טרנדים, חלק לפי ראות עיניכם ועוד. הדרך הטובה ביותר היא להיכנס לאתרים אחרים ולמצוא אתרים שאתם אוהבים את הנראות שלהם. תוכלו לבדוק אתרים מהארץ או מחוץ לארץ וכך להבין איזה סגנון אתם מעדיפים.
- תכנים – תוכן הוא המלך, וכך גם צריך להתייחס אליו. תוכן האתר החדש שלכם חשוב מאוד. גם תוכנו וגם אופן הצגתו. חשוב מאוד לספק לגולשים תוכן איכותי, מקיף ומלא על סוגי השירותים שאתם מספקים, על המוצרים שאתם מוכרים, צוות העסק, משרות דרושים במידה ויש, טקסטים אודותיכם וכל תוכן שאתם חושבים שיכול לעזור לגולשים להכיר אתכם טוב יותר. זכרו – הגולשים שנכנסים לאתרכם לא תמיד מכירים אתכם. לכן, אתר האינטרנט יכול לספק להם מידע רב ולתת להם הרגשת קרבה. כמובן שזה יעזור לכם למכור ולסגור עסקאות. חלק נוסף שנכנס תחת הגדרה של תוכן הוא תמונות – זכרו שאתר אינטרנט מורכב בעיקרו מתוכן ותמונות. לכן, חשוב מאוד שהתמונות יהיו איכותיות עד כמה שאפשר. מומלץ פחות להשתמש בתמונות שצילמתם במצלמת הטלפון שלכם אלא במצלמה איכותית. חשבו על כך שתמונות איכותיות הן כמו חלון ראווה של עסק. כמה שהתמונות יהיו איכותיות יותר וישקפו ללקוחותיכם את המסר שאתם רוצים להעביר להם כך הם יבינו שמדובר על עסק איכותי שיכול לספק להם את מבוקשם. תמונות חובבניות עלולות להעביר את המסר ההפוך ולגרום ללקוחות לנטוש בגלל "חוסר מקצועיות" העלול להשתקף מהאתר. אלמנט נוסף שנכנס תחת הגדרת תוכן הוא סרטונים – סרטוני תדמית יוצרים תחושת קרבה ובעצם מטרתם היא להעביר ללקוחות את המסר באמצעות כך שיכירו אתכם גם דרך סרטון וידאו. הסרטון יכול להדגיש מוצר מסויים, שירות או אפילו סתם שיחת היכרות עם הלקוחות בה הם יראו וישמעו אתכם. אלמנט זה מספק ערך נוסף ליצירת אמון עם לקוחותיכם.
- רשתות חברתיות – חלק מיצירת האמון עם לקוחותיכם כולל בתוכו את סנכרון האתר עם הרשתות החברתיות ובעיקר עם פייסבוק, אינסטגרם ולינקדין. ברגע שתחברו את האתר לרשתות החברתיות תוכלו להעניק לגולשים פלטפורמה נוספת שבה הם יוכלו להכיר אתכם טוב יותר. כמו כן הגולשים ירגישו שיש להם קשר יותר אישי עימכם ויוכלו לפנות אליכם ישירות גם דרך הרשתות השונות. כמו כן, הרשתות החברתיות מספקות אלמנט נוסף שבו לקוחותיכם יוכלו לראות לקוחות אחרים שכבר יש לכם וכך להבין את קהל היעד שלכם.
יש לכם שאלות נוספות? פנו אלינו לקבלת ייעוץ והכוונה. לנה בניית אתרים ופתרונות אינטרנט