גוגל פלוס – מתחרה לפייסבוק או רשת חברתית עם מטרה שונה?

Google + או בעברית גוגל פלוס נכנסה לחיינו ב-28 ליולי 2011 על ידי חברת גוגל. זאת לאחר מספר ניסיונות כושלים מצידה בעבר להשיק רשתות חברתיות שונות. אז האם הפעם גוגל יצליחו להתעלות על עצמם, ולמה שהפעם הם יצליחו בעזרת גוגל+?

כידוע גוגל היא בין החברות הגדולות בעולם. ישנם מעט מאוד מתחרות אשר יש להן אפשרות להתחרות בגוגל מבחינת התקציב שהיא יכולה להקציב כדיי להכניס מוצר חדש שלה לשוק. לכן, ניתן לראות שמאז שגוגל החליטה להכניס את גוגל פלוס  לחיינו, היא מנסה כמעט בכל דרך אפשרית לגרום לנו להשתמש בה.

מדוע זה קורה? ולמי זה איכפת?

"אם אינך יכול לנצח אותםהצטרף אליהם."  משפט זה הינו משפט אמריקאי ישן יומין, אך הוא נכון גם לימינו. גוגל מנסה בעקביות לשפר את תוצאות החיפוש שהיא מציגה לגולשים. לכן, איזו דרך טובה יותר להציג תוצאות מאשר אתרים שחברינו כבר היו בהם והמליצו לנו עליהם "עשו להם פלוס 1"

פרנסיס בייקון אמר בעבר "ידע הוא כוח "- גוגל יודעת שלפייסבוק קיים יתרון משמעותי עליה. זאת משום שלפייסבוק קיים מאגר משתמשים עצום שלפחות 70% ממנו הוא של פרופילים אמיתיים. פרופילים אלו מכילים אינפורמציה גדולה על כל המשתמשים. מהאינפורמציה הזו, פייסבוק יכולים להציע לגולש מה שגוגל לא יכולה להציע, פרסומות מכוונות לפי תחומי עניין, תחביבים, אוכלוסיית גיל ועוד. הבעיה של פייסבוק הינה שהיא רשת חברתית ולא מקום שבו אנשים מחפשים לרכוש פרסומים. עד שפייסבוק לא יעלו על דרך לגרום לאנשים ולמפרסמים ללחוץ ולצרוך פרסומות, המנייה של פייסבוק תמשיך לרדת.

כיום אנו נתקלים בהמון מודעות פרסום באתרים שונים. מודעות אלו מותאמות לנו לפי מספר פרמטרים: תוכן העמוד שאנחנו גולשים או פרסומות שעוקבות אחרייך מאתר אחר או מחיפושים קודמים שביצעת בגוגל.

תתארו לכם שגוגל יכול להיות הרבה יותר מדוייקים ולדעת בדיוק מה אתם מחפשים לצרוך! דבר זה יוכל להגדיל את כמות המפרסמים שיש לגוגל ולהכדיל את ההכנסות שלהם מפרסום.

אז מה יש לנו ברשת גוגל פלוס?

מעגלים – בעזרת המעגלים, תוכלו לסדר את החברים שלכם לפי שייכות לזרם מסויים. לדוגמה: חברים מהעבודה, משפחה, חברים קרובים ובעצם, איך שתבחרו לקרוא להם.

ניצוצות – בעזרתם תוכלו לעקוב אחר עדכונים באתרים שונים לפי בחירתכם.

הנגאוט(Hangout) – שירות שיחות וידאו עם החברים שלכם בגוגל פלוס.

כפתור +1 – הכפתור שאולי הכי מעניין אותנו כמקדמי אתרים. כפתור זה נועד לדרג דברים שאנחנו אוהבים. אם זה פוסטים שחברים שלנו רושמים, עמודי אינטרנט, סרטוני יוטיוב ובעצם כמעט כל שירות של גוגל שפתוח לכולם.

תמונות – שירות התמונות של גוגל פלוס מסונכרן עם שירות גוגל פיקאסה. בעצם אם היה לכם חשבון בפיקאסה, הוא זמין לצפיה גם באמצעות ה- גוגל פלוס.

גוגל פלייסס – שירות זה נועד להתחברות באינקדסים ברשת. בעזרתו תוכלו לנהל עמוד עסק (לאחר הרשמה קצרה) בעמוד תוכלו לעדכן תמונות של העסק, מבצעים, טלפונים, כתובות ועוד. כמו כן, גולשים יכולים לרשום חוות דעת על בית העסק וכמוב לדרגו.

 אז מה אתם חושבים על הרשת החדשה של גוגל? האם היא יכולה או צריכה להתחרות עם פייסבוק? שתפו אותנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *