זכויות יוצרים וקידום אתרים

אחת הבעיות שאנו רואים בזמן האחרון בכל הנוגע לקידום אתרים הינה בעיית זכויות היוצרים באינטרנט. כיום קל מאוד להעתיק תכנים ולא תמיד אנחנו יכולים לדעת מי העתיק מאיתנו את התוכן. מבחינת זכויות יוצרים, לא תמיד זה נעים לגלות שמישהו גנב לנו תוכן שהשקענו בו כל כך הרבה מאמץ ומחשבה. לכן חוץ מזה שזה מעצבן זה גם לפעמים פוגע לנו בקידום האתר שלנו. אז מדוע זה קורה, איך אפשר להתמודד עם העתקות תוכן והאם זה עלול לפגוע לנו בקידום האתר?

אני אקדים וארשום שבכל אחד מהמקרים תוכלו לפנות לעורכי דין ולפתוח בהליך משפטי שבסופו יחייבו את הלקוח להוריד את התוכן. אך לא תמיד זה נעשה בכוונת זדון באשמת בעל האתר. לכן לא אתייחס במקרים הבאים לפנייה לטיפול משפטי כי אני מקווה שזה המפלט האחרון של כל אחד מאיתנו.

אז מדוע מעתיקים מאיתנו תכנים?

  • לפעמים זה אפילו לא בכוונה – לעיתים, בונה אתרים מקים אתר ללקוח וכתוכן לדוגמה הוא מעתיק את התוכן מאתר אחר. כמובן שלעיתים קרובות התוכן הנ"ל נשאר מסיבות שונות. מה שאנחנו יכולים לעשות זה לפנות לבעל האתר ולקוות שהוא יכול לבקש מבונה האתרים למחוק את התוכן שהעתיקו.
  • לפעמים זה דווקא כן בכוונה – ישנם מצבים שבהם אתר מתחרה מנסה לפגוע לנו בקידום האתר. לכן, אחת הטכניקות הנפוצות בעבר הן להעתיק את התוכן של המתחרה שלנו על דומיין כלשהו. לעיתים קרובות אנו רואים שעושים זאת על אחסוני חינם או לחלופין ישנם אנשים רבים אשר רוכשים דומיין ומסתירים את פרטי ה"Who is" ברשומות הDNS של הדומיין. במצב כזה אין לנו הרבה לעשות חוץ מלקוות שגוגל יחשיבו את האתר המתחרה כמעתיק התוכן ואת האתר שלנו כאתר הבכור. במידה וזה לא המצב, תוכלו להתלונן בפני גוגל על האתר המתחרה ולדווח על כך שהוא מעתיק מכם תכנים.
  • לפעמים זה חלקי – לפעמים אנחנו נתקלים באתרים שמעתיקים מאיתנו חלקי תוכן. הכוונה היא שלפעמים מעתיקים מאיתנו חצאי משפטים – זו אולי לא העתקת תוכן שלמה אך גוגל עדיין לא אוהב להיתקל בתוכן שלנו כשהוא מעורבל באתר אחר.
  • לפעמים הם משכתבים – זהו המקרה הנפוץ ביותר. במקרה זה אנחנו נתקלים באתרים שמשכתבים את התוכן שלנו ולרוב זה בצורה חובבנית ביותר. למרות שהתכנים לרוב שונים ברובם אך ברוב הפעמים קיימים באתר המתחרה משפטים רבים שזהים לאתר שלנו.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *