הכפלת תוכן באתר
בזמן האחרון אנו שומעים יותר ויותר את המונח הזה, "עדכון הפנדה" אבל מה זה אומר? איך זה משפיע על עולם קידום אתרים וכמובן על עבודתו של מקדם האתרים? האם צריך היום לעשות דברים אחרת? או אולי ההתייחסות למקצוע הזה צריכה להיות בגישה שונה מאשר בעבר? כאן תוכלו לקבל את כל התשובות בנוגע לעדכון זה.
האלגוריטם של גוגל
רובנו כבר יודעים היום שמנוע החיפוש של גוגל מדרג את האתר שלנו על פי פרמטרים מסויימים(השאיפה שלנו לדעת את הנוסחה המלאה), שבעזרתם הוא מחליט באיזה סדר להציג את התוצאות לגולש שמחפש מחלת מפתח מסויימת.
שינוי באלגוריטם או פילטר חדש?
אז כמו שאתם יכולים להבין מהכותרת, לא ברור אם זה נכון לקרוא לפנדה עדכון אלגוריטם. ישנם מקדמי אתרים רבים המאמינים שעדכון זה הוא בעצם פילטר שנוסף לאלגוריטם דירוג האתרים שמטרתו היא זיהוי מה נחשב בעיניי גוגל כ – "תוכן לא איכותי".
איך זה התחיל?
עדכון הפנדה נכנס לראשונה לחיינו (או לפחות לחייהם של התושבים בארצות הברית) בחודש פברואר 2011. עדכון זה נוצר בעקבות ירידה באיכות התוצאות של גוגל. בשנה שלפני, הועלו בקרב גולשי האינטרנט טענות רבות (ואף מוצדקות) בנוגע לכך שתוצאות ה- SERP נשלטות על ידי מקדמי אתרים אשר הפכו את התוצאות המתקבלות להרבה פחות איכותיות. הכוונה היא שרוב התוצאות שהיינו מקבלים הם של אתרים בעלי תוכן לא איכותי אשר נועד קודם כל לקידום האתר במנועי החיפוש.
לגולש הממוצע(ולאנשים בגוגל) נמאס לראות תוצאות שלא מתחשבות במה הגולש חיפוש. לכן, החברה בגוגל החליטו להרים את הכפפה, ולהחזיר לגולש תוצאות חיפוש של אתרים איכותיים אשר מהם יוכל להוציא את המידע הרלווטני ביותר לשאילתת החיפוש שביצע – וכך נולד לו עדכון הפנדה.
בהתחלה, ניתן היה לראות עלייה מיידית בכמות הופעת התוצאות של אתרי חדשות ורשתות חברתיות. כמובן שזה גם השפיע לרעה על אתרים מסויימים כגון אתרי מאמרים, ואתרים בעלי פרסום רב. בזמנו פורסם בפורום של גוגל(Google Webmaster forum טענות של בעלי אתרים רבים שתוכנם הועתק שכרגע, האתרים שהעתיקו מהם את התכנים מדורגים גבוה מהם).
עדכונים וגלגולי הפנדה
- 24 בפברואר 2011 – עדכון לארה"ב בלבד
- 11 באפריל 2011 – עדכון לכל האתרים בשפה האנגלית
- 10 למאי 2011
- 16 ביוני 2011
- 23 ביולי 2011
- 12 לאוגוסט – עדכון פנדה לכל השפות
- 28 בספטמבר