אופטימיזציה

נושא האופטימיזציה באתר האינטרנט הינו אחד המרכזיים בכל תהליך קידום אתר האינטרנט. יש שיגידו שזה ההליך החשוב ביותר שתצטרך לבצעו בצורה הטובה ביותר. אז מה זה אופטימיזציה וכיצד זה יוכל לעזור לקידום האתר שלכם?

אופטימיזצית למנועי החיפוש- Search engine optimization

כשאנו מתחילים בהליך קידום אתרים לאתר האינטרנט שלנו, השלב הראשון הוא להתאים את האתר האינטרנט אנו צריכים להתאימו למנועי החיפוש.  לשם כך, נצטרך להבין כיצד דף אינטרנט צריך להיות בנוי וכמובן שבסופו של דבר כיצד האתר כולו צריך להיות בנוי.

מבנה נכון של דף אינטרנט

דף אינטרנט בנוי שבפת התגיות – HTML. כדיי להבין כיצד צריך לבנות את האתר נהיה חייבים להבין את הבסיס של שפה זו. אם תרצו, תוכלו לקרוא בהרחבה על HTML.

עמוד האינטרנט בנוי מ-3 חלקים.

דף אינטרנט מתחיל בתגית ה- HTML

דף זה מסמן לדפדפן באיזו שפה העמוד בנוי.

בתוך תגית זו, ישנם 2 חלקים:

  1. HEAD – המכיל בתוכו את תגיות ה- METEDATA
  2. BODY – המכיל את העמוד המוצג לנו כשאנו גולשים לדף אינטרנט מסויים.

 

לאחר שהבנו כיצד מחולק עמוד אינטרנט, הדבר הראשון שאנו צריכים לעשות הוא להתאים את תגיות ה- METADATA שלנו לפי מילות המפתח שבחרנו בשלב המחקר מילות מפתח.

תגיות METADATA

תגיות אלה כוללות בתוכם מספר פרמטרים אשר משמשים את מנועי החיפוש בדירוג ותצוגת אתר האינטרנט שלנו.

  • TITLE – למרות שתגית זו אינה תגית METADATA  בהגדרתה, היא כנראה אחת התגיות החשובות ביותר! היא עוזרת למנוע החיפוש של גוגל להבין את כותרת העמוד שאנו מקדמים. בנוסף תגית זו מוצגת ב-SERP של גוגל, ובסופו של דבר זה גם מה שהגולש יראה שיגיע לתוצאת האתר שלך.

כשנעשה אופטימיזציה לתגית זו, נהיה חייבים לשמור על מספר כללים.

1. לא נשים כותרת זהה ליותר מעמוד אחד באתר.

2. נדאג לשים רק ביטוי אחד שאנו מקדמים בתגית ה- TITLE. לדוגמא: אם אנו מקדמים את מילת המפתח "צימרים" ושם העסק הוא "נהנים בצפון" ה – TITLE יראה כך :

צימרים – נהנים בצפון

  • Meta Description – לפי גוגל, לתגית זו אין השפעה על מנועי החיפוש אך מה שבתוך זה שהיא משפיעה על השפעת הגולשים האם ללחוץ על התוצאה שלנו או לא. לכן, חשוב מאוד לכתוב את ה- Meta Description  בצורה שיווקית וקולעת למטרה של הגולש. כמו כן, מומלץ לשים את מילת המפתח לפחות פעם אחת ב – Meta Description. זה משום שגם אם אין השפעה על החיפוש, הריי הגולש באמת מחפש את הביטוי הזה. אם הוא לא יופיע בתיאור העמוד שלך כנראה שהגולש ילחץ על תוצאה אחרת שבה כן הביטוי קיים.

טיפול ודגשים לתגיות אלו:

לאחר שטיפלנו בתגיות ה- Metadata, השלב הבא הוא סידור היררכיית האתר שלנו. היררכיה זו כוללת בתוכה:

  • סידור תפריטי האתר – סידור התפריט בצורה הנוחה לגולש. כמו כן, את סידור התפריט מומלץ לעשות לפי חוזק מילות המפתח לאחר המחקר שביצעתם לאתר.
  • קישורים פנימיים באתר – מומלץ להשתמש בקישורים פנימיים למושגים החזקים שאתם מקדמים באתר. כמובן שזה צריך להעשות בצורה הגיונית ולקשר עמודים הקשורים אחד לשני. כמו כן, יש לדאוג לא לעשות "חוות קישורים" מעמודי האתר.
  • Bredcrumbs (פירורי לחם) – וידג'ט נחמד שתפקידו לדאוג לניווט נוח בעמודי האתר.
  • תכני האתר – כאן תוכלו לקרוא עוד על &qout;תוכן אתר מנצח&qout;.
  • כותרות האתר – Hx – כותרות ה- H1, H2, H3, H4, H5, H6. כותרות אלו משמשות אותנו ליצור היררכיית תוכן נכונה. בעזרתם תוכלו לבנות את העמוד בצורה הנכונה ביותר ובנוחות המירבית לגולש.
  • תמונות ותגיות ה- Alt text  – שימוש בתגית זו יכולה לתרום למנוע החיפוש לאנדקס את תמונות האתר. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בעמוד תמונות ותגיות Alt Text.

לאחר שהבנתם מה זה אופטימיזציה, אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה בעמודי האתר על כל סעיף וסעיף וכמובן לקרוא את המאמרים המקצועיים בנושא ה- SEO.

פנו אלינו עכשיו! וקבלו הצעת מחיר