קידום בגוגל

אם הגעתם לאתר, כנראה שאתם מבינים את החשיבות של קידום אתרים בגוגל. אבל, מה זה אומר בעצם? ולמה כולם מנסים להגיע לעמוד הראשון ויותר מזה, למקום הראשון.

כדיי להבין יותר טוב את הנושא, אציג פה מספר נתונים בנוגע למנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל.

Google


גוגל הינו תאגיד אמריקאי הקיים משנת 1998 והוקם על ידי לארי פייג וסרגיי ברין.  מידי יום מנוע החיפוש של גוגל מטפל בלמעלה ממאה מיליון "שאילתות"(חיפושים)  על ידי משתמשים מכל רחבי העולם. לכן, קידום אתר האינטרנט במנוע גוגל הוא האפקיטיבי ביותר מכל מנועי החיפוש הקיימים היום בעולם.

כיצד גוגל עובד?

מנוע החיפוש של גוגל פועל בעזרת אלגוריטמים רבים הבודקים כל אתר וכל דף ברשת האינטרנט ובוחנים את הרלוונטיות שלהם במילות המפתח שמופיעות באתר. מנוע החיפוש מדרג כל עמוד ועמוד באתר האינטרנט לפי איכות התוכן ולפי הרלוונטיות שלו.

כאשר גולש מבצע חיפוש למילת מפתח מסויימת, גוגל מציג לו את האתרים המתאימים ביותר לחיפוש של הגולש לפי הדירוג שהאלגוריטם החליט שמתאים לביטוי.

כיצד ניתן לקדם אתר בגוגל?

בצורה אורגנית

קידום אתרים בגוגל או בשמו הלועזי SEO – Search Engine Optimizer, עבר גלגולים רבים בשנים החולפות. אם בהתחלה, היה ניתן לעבוד על האלגוריטם ב-"קלות יחסית". כיום, עם העדכונים והשינויים התכופים, זה נהפך קשה יותר ויותר לקדם את אתר האינטרנט.

כיום, ישנם מספר דגשים עיקריים שצריך לשים לב אליהם כשמתחילים לקדם את אתר האינטרנט. הדגש הראשון והעיקרי ביותר הוא הגולש. הגולש הוא החשוב ביותר ולכן צריך לדאוג שחווית הגלישה שלו תהיה הטובה ביותר. לכן, אם אנו מקדמים ביטוי מסויים אנו צריכים לתת לגולש את המידע שהוא באמת חיפש. במקום להתאים את האתר למנועי החיפוש, אנו צריכים להתאים את האתר לגולש.

בשנת 2010, גוגל הוציאו את פטנט "הגולש הסביר".  מסמך זה נותן לנו את נקודת המבט של גוגל כלפי הגולש הממוצע. מה הוא מחפש, מה בולט לו יותר בעין, מה הוא מחפש בעמוד ועוד נושאים רבים שעוזרים לנו לדעת כיצד לבנות את עמוד האינטרנט שלנו בצורה הטובה ביותר.

קידום אתר בגוגל בעבר

  • בעבר, קידום האתר היתה משימה דיי פשוטה. יש לציין שכיום כמעט וכל הדרכים שאציין כאן מסווגות כ"קידום אתרים שחור".
  • הפצצת קישורים – רצית לקדם ביטוי מסויים? השיטה היתה להפציץ את האינטרנט בביטוי שרצית ולשים ממנו קישור לאתר המוקש.
  • טקסטים נסתרים – בעבר היה נהוג להשתמש בטקסטים נסתרים. לדוגמא: כתב לבן על רקע לבן שבו כתבו את כל מילות המפתח שהלקוח ביקש לקדם.
  • הבאת טראפיק אורגני רב לאתר – ההודים והסינים הם כוח עבודה זול. לכן, בעבר היו משלמים לחברות מחוץ לארץ כדיי שיכנסו לאתר האינטרנט של הלקוח וישהו שם במשך זמן מה. שיטה זו נועדה לתת למנוע החיפוש את ההרגשה שאתר זה הינו "ברנד" (מותג) ולהפכו לנישה השולטת בתחומו.

כיום

כיום מקדמי אתרים מקצועיים שמים את הגולש במרכז. הגולש הוא החשוב ביותר ולכן התוכן שנציג לו צריך להיות המתאים ביותר למילות המפתח וכמובן לנישה שאנו מנסים לקדם. לצורך כך נצטרך לבצע מספר דברים התחלתיים.

אז, איך להתחיל?

בואו  נחלק את זה לשני נושאים. הראשון הוא אופטימזציית On Site, השני זה בניית פרופיל קישורים נכון לאתר האינטרנט.

אופטימיזציית On Site

בחירת מילות מפתח

הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא להחליט על מילות המפתח המתאימות לקידום לפי תחום העסק שאתם רוצים לקדם. את זה תוכלו לעשות באמצעות מספר שיטות.

  1. השיטה הראשונה היא ביצוע מחקר באמצעות "כלי מילות המפתח". כלי זה יוכל לספק לכם את כמות החיפושים שיש לכל מילת מפתח שאתם מבקשים לקדם. כך תוכלו לבחור על אילו מילות מפתח למקד את אתר האינטרנט שלכם.
  2. השיטה השניה היא מעקב אחר המתחרים שלכם. בעזרת מעקב פשוט אחר המתחרים הממוקמים במיקומים הגבוהים מכם, תוכלו לקבל רעיונות חדשים לבחירת מילות מפתח לקידום אתר האינטרנט שלכם ולפעמים תקבלו רעיונות שלא חשבתם עליהם מלכתחילה.
  3. ישנם כלים נוספים שתוכלו להעזר בהם כדיי לבחור את מילות המפתח לקידום למשל:  Google Insights for Search שבו תוכלו לקבל רעיונות לבחירת מילות המפתח.

בניית היררכיה נכונה לאתר

לאחר שבחרתם את מילות המפתח שתקדמו הגיע הזמן לעשות את זה נכון. לשם כך תצטרכו לבנות את אתר האינטרנט לפי היררכיה נכונה שתוכל גם לספק לגולש את כל המידע שהוא יזדקק לו וגם בסופו של דבר יספק לניווט האתר את הסדר הנכון לגולשים וכמובן יהיה גם נכון לאלגוריטם של מנוע החיפוש גוגל.

בניית קישורים פנימיים באתר

לאחר שבניתם את ההירריכה הנכונה לאתר השלב הבא שתצטרכו לעשות הוא לבנות קישורים פנימיים באתר. כיום, אתר אינטרנט הרוצה להיות מוביל בתחומו חייב לשים קישורים פנימיים באתר אשר יספקו ערך נוסף לניווט באתר וכמובן לתת לגולש הסביר בדיוק את אשר הוא זקוק כשהוא מחפש מידע מסויים.

אופטימזצית אוף סייט –  offsite optimization

קישורים חיצוניים

לאחר שבניתם אתר אינטרנט אשר מספק לגולש את הערך הרב ביותר למה שהוא מחפש, הגיע הזמן להמליץ עליו לכל העולם. כיצד תוכלו להמליץ על אתרכם? בעזרת קישורים נכנסים לאתר. קישורים אלו יספקו את הערך הנוסף ויבשרו לכולם שהאתר שלכם ראוי להיות במיקומים הראשונים. כמובן שבראש ובראשונה קישורים אלו ימליצו לאלגוריטם של גוגל שהאתר שלכם איכותי.

pנו אלינו עכשיו! וקבלו הצעת מחיר

    קבל הצעת מחיר להקמת/שדרוג אתר