קידום אתרים אורגני

בטח כולכם כבר שמעתם את המושג “קידום אתרים” הריי יש לנו מנועי חיפוש, למשל “גוגל”, “בינג” ועוד כמה(קצת יותר זניחים) אבל אם אתם חיים במדינת ישראל כנראה שגם אתם תעדיפו להשתמש בגוגל. אז, מה זה בעצם קידום אתרים אורגני?

לאחר שהחלטתם לקדם את אתר האינטרנט שלכם, עומדות בפניכם 2 אפשרויות. הראשונה היא לקדם את אתר האינטרנט שלכם בצורה אורגנית, השניה היא קידום ממומן. בעמוד זה ניגע לעומק בנושא קידום אתרים אורגני בגוגל.

קודם כל, נתחיל בניפוץ מספר מיתוסים נפוצים על קידום אורגני בגוגל:

  • לא ניתן לקנות את המיקומים הראשונים האורגניים בגוגל
  • אף אחד לא יכול להבטיח לכם את המקום הראשון בגוגל
  • אף חברת SEO לא מאושרת על ידי גוגל לביצוע קידום אורגני
  • שיפור ה-Page Rank זה לא מה שיקפיץ אתכם למעלה בדירוג
  • הפצצת מילות מפתח זה לא מה שיעזור לכם לקדם כמה שיותר מילות מפתח
  • קידום אתרים תוך חודש – אין חיה כזאת בביטויים תחרותיים
  • קידום האתר יביא לי מאות לקוחות חדשים  – קידום אתרים יכול להפיץ את האתר שלכם לאנשים רבים אך לא יכול להבטיח שהם יתקשרו, ישאירו פרטים ועוד

אז למה מתכוונים בקידום אתרים אורגני?

  • בעזרת קידום אתרים, תוכל למקד את עמודי האתר שלך במילות המפתח הרלוונטיות לו, כמובן לפי תחום העיסוק והרעיון הכללי של האתר
  • בעזרת קידום אתרים תוכלו להגיע למיקומים ב- SERP אשר יספקו לכם חשיפה לאתר בפניי גולשים רבים
  • בעזרת אופטימיזציה לאתר תוכלו לטפל בתכני האתר, בכותרות ובהיררכיית התפריטים. לסיכומו של דבר, תוכלו להתאים את האתר לגולש
  • הגדלת אחוזי ה”טראפיק” באתר שלך
  • פרסום האתר ברחבי הרשת
  • הקמת אתרי לווין שיוכלו לעזור לפרסם את אתרכם

כמו שאתם יכולים להבין, קידום אתרים אורגני יכול לעזור לכם לחשוף את האתר ללקוחות חדשים אך, הוא לא יכול להבטיח לכם שאלו שיכנסו יבצעו את הפעולה שלשמם הקמתם את אתר האינטרנט שלכם.  לשם כך, תצטרכו לעבוד עם מעצבי ואנשי  UI (User Interface) אשר יוכלו להתאים את אתרכם לפי הרגלי הגולשים ברשת לביצוע הפעולה אשר אתם חפצים.

אז איך תוכלו להתחיל?

השלב הראשון שתוכלו לעשות בקידום אתרכם בצורה אורגנית הוא מחקר.
כמו בכל הליך, התכנון הינו אחד הדברים החשובים ביותר. לכן,  המחקר יוכל לעזור לכם להתחיל ולתכנן את הפעולות העתידיות שתצטרכו לבצע בקידום אתרכם.

איך מחקר מילות מפתח עובד?

מחקר זה מספק בעצם את הביטויים שמקדם האתר יתמקד עליהם בהליך קידום האתר.
מחקר מילות המפתח מתבצע באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל, אשר מספק לנו מידע על כמות חיפושים של ביטויים מסויימים.
לדוגמא, אם אנו מקדמים אתר העוסק בנושא “צימרים”, כלי מילות המפתח מציע לנו את הביטויים הבאים:

שימו לב שישנם מספר אופציות חיפוש בכלי זה.

נרחבת – קחו לדוגמא את הביטוי “צימרים בצפון” – ביטוי זה יחזיר לכם שאילתות גם לנושאים הקשורים במילה “צימרים“, וגם ביטויים הקשורים למילה “בצפון

לביטוי – כשתבחרו באפשרות “לביטוי“, תקבלו את מילות המפתח הקשורות לביטוי המלא של השאילתא  שבחרתם.

מדוייקת – נפח החיפוש עבור מילת המפתח המדוייקת שבחרתם.

תכנון מבנה האתר

לאחר שהחלטתם על מספר מילות מפתח, השלב הבא העמוד בפניכם הינו תכנון מבנה האתר.
המלצתי היא לקחת דף ולרשום בו את מבנה האתר השלם. המלצתי היא לעשות זאת בעזרת קטגוריות ותת קטגוריות.

לדוגמא:

עמוד הבית: פרחים

עמודים פנימיים רמה שניה: משלוחי פרחים, זרי פרחים, הזמנת פרחים, זרי כלה

רמה שלישית משלוחי פרחים – משלוחי פרחים בתל אביב, משלוחי פרחים בהרצליה, משלוחי פרחים בחולון וכו”…

רמה שלישית זרי פרחים – זרי פרחים לבר מצוה, זרי פרחים לברית, זרי פרחים בתל אביב וכו”…

אופטימיזציה לעמודים

לאחר שבחרתם את מילות המפתח, תכננתם את מבנה האתר, השלב הבא יהיה לעשות אופטימיזציה לאתר.

סיימתם את כל השלבים? יופי! עכשיו מה שנותר לכם זה לתת קישורים חיצוניים לאתר!
קישורים אלו הם מעיין המלצות של אתרים אחרים על אתרכם. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בעמוד קישורים חיצוניים באתר.