לא מופיע במקום הראשון על שם העסק. מדוע זה קורה?

פעמים רבות אנו נתקלים בתופעה מעניינת. כשאנו מחפשים שם של עסק מסוים, לא תמיד הוא מדורג במקום הראשון גם כשמחפשים את השם המדויק. מדוע זה קורה? למי זה טוב? ואיך לתקן את זה? בפוסט הבא ננסה לקמט את הסיבות שבגינן שם העסק אינו מופיע במקום הראשון כשמחפשים את שם העסק שלכם.

השלב הראשון בדרך למעלה:

בנית אתר חדש, חיפשתם את שמו של העסק בגוגל והופתעת לגלות שאתר אחר מדורג במקום הראשון על השם של העסק. אז מדוע זה קורה? גוגל מדרג את האתרים ב-SERP לפי ציון איכות שכל אתר מקבל. לדוגמא, אם אתר X מקבל ציון 10 על ביטוי מסויים ואתר Y מקבל ציון 7, אתר X יופיע מעל לאתר Y. גם כשמדובר על אתר העסק שלכם, לפעמים גוגל רואה אתרי אינדקסים בעלי אמינות וכוח כיותר איכותיים על מילת המפתח שבמקרה זה הינה שם העסק.

כמובן שאפקט זה קורה בגלל סיבות רבות. אך הסיבה העיקרית היא authority ובעברית אמינות. בעיני מי אמינות אתם שואלים? בעיני גוגל כמובן! במידה והדומיין שהאתר מקושר אליו הוא חדש, אבל העסק שלכם קיים כבר זמן רב ומופיע באינדקסים השונים לדוגמה "דפי זהב" או B144, רוב הסיכויים שהם יופיעו ראשונים כשתחפשו את שמו של העסק שלכם. אינדקסים אלה הם "אמינים" בעיניי גוגל. לכן, במידה ואין לעסק אתר (או בגלל סיבות נוספות שנרחיב בהמשך), הם יופיעו לפניכם.


דאגו לכך ששם האתר יאוזכר באתר החדש

כשאתם מכניסים תכנים חדשים לאתר, הוסיפו את שם העסק לכתבות ולמאמרים שאתם מזינים. כמו כן, חשוב מאוד להוסיף את שם העסק ל- Title האתר. דבר זה יעזור לכם גם לשדר אמינות ולהציג את העובדה שאתם עסק אמיתי שעומד מאחורי האתר. לדוגמה: "ניקוי ארגזים מקצועי עושים עם יוסי ארגזים וקרטונים" במקרה הזה הTitle מחולק לנו ל-2 .

  1. "Title שיווקי" המתאר את סוג העבודה שהעסק מציע – "ניקוי ארגזים".
  2.  שם העסק – "יוסי ארגזים וקרטונים".


בנוסף, כדאי להוסיף את שם העסק ואת מספר הטלפון של העסק בתחתית האתר – בפוטר.


השיגו קישורים איכותיים לאתרכם

נסו לערוך את דפי האינדקסים בעלי ה- authority ובקשו להוסיף לדף העסק את כתובת ה-Domain של האתר.  במידה ואתם מפיצים של ספק מסויים, תוכלו לבקש ממנו להוסיף קישור לאתרכם מהאתר שלו.


אבל בעבר הופעתי במקום הראשון ועכשיו אני כבר לא!


לשאלה זאת אין תשובה אחת ואני מאמין שבמידה ואתרכם אינו מופיע ראשון כשמחפשים את ה- brand name, כדאי לכם לבדוק האם התוכן של האתר איננו מועתק. במידה וגיליתם שהתוכן מועתק, תוכלו לבקש ממי שהעתיק מכם את התוכן להסיר אותו במיידית! במידה ואתם לא מצליחים ליצור קשר עם מעתיק התכנים, ההמלצה היא לשנות את התוכן של אתרכם. נכון שזה לא הוגן שאתם צריכים לשנות את התוכן ושזכות הראשונים היא שלכם. אבל גוגל אינו מנוע חיפוש מושלם ולצערי הוא עדיין עושה טעויות ולעיתים מציג בתוצאה ראשונה אתר שהעתיק את התוכן שלכם ואת תוצאת אתרכם, הוא מציג כתוכן מועתק.


אז איך תוכלו לגרום לכך שאתרכם יופיע ראשון כשמחפשים את שם העסק?

במידה ושם העסק שלכם אינו מילת מפתח אשר קיימים לה מתחרים רבים, תוכלו באמצעות קידום מינימאלי של מילת המפתח להגיע בתוך זמן קצר למקום הראשון. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *