האם כדאי לשדרג את אתר האינטרנט הישן שלנו?

ישנם דברים בחיים שרובנו יודעים שתוך פרק זמן מסוים(ובדרך כלל כל מספר שנים), נחליף אותם לטובת משהו חדש. זה יכול להיות הרכב שלנו, טלוויזיה, טלפון סלולרי או אפילו את הדירה שלנו. זה משום שאנו מודעים לחשיבות שבשדרוג וההתחדשות. אם זה בגלל היופי, הבטיחות, הטכנולוגיה או אפילו סתם בגלל שאנחנו אוהבים להתחדש.

אתרי אינטרנט כמו שאר הטכנולוגיות, משתדרגים תכופות. הטכנולוגיה בבניית אתרים אינה נשארת מאחור. אם בעבר אתרים נבנו בעיקר ב- HTML  ובאתרים שהם בעיקר סטאטיים, כיום אנו חיים בעולם שבו הלקוח דורש ממשק ניהול שבו הוא יוכל לערוך ולשנות אלמנטים באתר ללא הצורך להבין בשפות תכנות כאלו או אחרות.

מתי אני צריך לשדרג את אתר האינטרנט?

אז מתי באמת צריך לשדרג את אתר האינטרנט? התשובה היא – מתי שאתה והגולשים שלך מרוצים ממנו ומשתמשים בו בצורה הטובה ביותר לפי חזון ודרישות העסק שלך. במידה ויש לך עסק למכירת מוצרים, והאתר שלך הוא תדמיתי, כנראה שכדאי לשקול שדרוג לאתר מסחר "חנות וירטואלית" אשר יכול לעזור לך להגדיל את כמות המכירות של העסק ולהציג ללקוחותייך את המוצרים העדכניים ביותר שאתה מוכר.

ואם יש לי אתר תדמית ישן?

אתר תדמית הוא מעין כרטיס ביקור של העסק שלך. לכן, נושא העדכניות הינו חשוב מאין שעור. במידה ויש לך אתר תדמית מיושן, כך גם הפנים של העסק שלך נראים, מיושנים. בדיוק כמו באופנה, הצבעים משתנים בכל פרק זמן מסוים, העיצובים משתנים ובעצם כל האלמנטים באתר הם שונים מאשר בעבר. כמו כן, בעבר רוב האתרים נבנו ללא היכולת לעדכונים. הרי עסק הוא דבר דינמי, השירותים משתנים, הסחורה משתנה, המחירים משתנים וכמובן שחייבים להעביר זאת גם לגולשי האתר. לכן, שדרוגו של אתר תדמיתי ישן הינו קריטי וחשוב מאוד!

ומה בנוגע לאתר פלאש?

­בעבר, היה נהוג לבנות אתרים מעוצבים בטכנולוגיית Flash. זה משום שניתן לבנות אתר דינמי, תזזיתי ומרשים בעזרת טכנולוגיה זו. אך לצערנו, רוב העסקים שאינם מותגים, מנסים להגיע תמיד לקהל יעד חדש אשר ברובו מגיע באמצעות מנועי החיפוש וגוגל בראשם. אז איפה הבעיה? רובוטי החיפוש של גוגל אינם קוראים פלאש בצורה טובה, ולעיתים רבות כשהם מצליחים, אנו מקבלים טקסט הפוך. לכן, כיום בוני אתרים נמנעים מלבנות אתרים בעזרת פלאש ומעדיפים להתמקד ב- HTML5. שפה זו מאפשרת ליצור אלמנטים מדהימים שהיו שמורים עד כה רק לפלאש.

היתרון בשימוש ב- HTML5

אחד הפרמטרים החשובים כיום בעולם ה- SEO  הינו זמן טעינת אתר. הפלאש הינו קובץ כבד אשר גורם לאתר להיטען במשך זמן רב. התחליף – HTML5 עוזר לנו להפחית משמעותית את זמן הטעינה ובכך לגרום לגולשים שלנו לחכות זמן מועט יותר מבלי לאבד את אפקט ה-וואו שאנו רוצים להעביר להם.

לסיכום, אתר אינטרנטי הוא הפנים של העסק שלך ברשת האינטרנט. במידה ואינך מרוצה מהאתר, חושב שהוא מיושן ואפילו סתם לא מרוצה ממה שהוא מספק לך, אולי כדאי לשקול שדרוג לאתר או הקמת אתר חדש.

יש לכם עצות נוספות? כתבו לנו בתגובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *