מדריך בניית אתר וורדפרס

איך מתחילים להקים את אתר הוורדפרס הראשון שלנו

הגעתם למסקנה שאתם מעוניינים בשירות בניית אתר וורדפרס, והחלטתם להקים אתר אינטרנט בוורדפרס! יופי, ראשית נברך אתכם שעשיתם את הבחירה הנכונה במערכת הניהול הנכונה ובזמן הנכון. אנו בלנה בניית אתרים לעסקים מומחים בהקמת אתרי וורדפרס, פיתוח פלאגינים לוורדפרס ועוד.

שלב 1

  • ראשית כדי להתחיל לבנות אתר בוורדפרס תצטרכו להוריד את מערכת הוורדפרס מהאתר הרשמי שלהם. זוהי פעולה פשוטה וקלה לביצוע. פשוט היכנסו לגוגל וחפשו וורדפרס בעברית (אם אתם רוצים שמערכת הניהול של האתר תהיה בעברית או אנגלית).
  • לאחר שהורדתם את הוורדפרס תצטרכו להתקין אותו על השרת שלכם. יש כאלו שמעדיפים להשתמש בשרת מקומי לדוגמא WHM ויש כאלו שמעדיפים לעבוד על שרת מרוחק. אנו ננסה להסביר כיצד לבצע את ההתקנה על סביבה חיה קרי – שרת מרוחק.
  • היכנסו למנהל הקבצים בשרת והעלו את קובץ הזיפ שוורדפרס מספקים לכם. לאחר העלאה לחצו כפתור ימני על הקובץ ובחרו בExtract" פעולה זו תפתח את הקבצים בשרת. שימו לב שלפעמים הקבצים מגיעים לתיקייה של WordPress ולא לpublic_html הראשי. במידה וזה קורה, פשוט העבירו את הקבצים לשם.
  • כל מה שנותר לנו בשלב זה הוא רק להקים DB דרך Mysql ולהכניס את הפרטים ל- WP-config.php

זהו, סיימתם את השלב הראשון, יש לכם אתר וורדפרס חדש!

שלב 2

איך לבחור תבנית מתאימה לאתר החדש

אחד מהיתרונות שבהקמת אתר במערכת וורדפרס הוא שלוורדפרס יש עשרות אלפי תבניות עם עיצובים מרהיבים המתאימות לכל תחום שתחפשו. החל מעורכי דין, אירועים, תכשיטים ועד לשיפוצים, חנויות חיות ועוד. כיצד תוכלו לבחור את התבנית הטובה ביותר בשבילכם? ההמלצה שלנו היא להיכנס לאחד מאתרי התבניות הפופולארים כגון Themeforest  ולסנן את החיפוש לפי התבניות הפופולאריות ביותר. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם משתמשים בתבנית שמקבלת עדכונים שוטפים ושלא תיפסק לה התמיכה זמן קצר אחרי שאתם רוכשים אותה.

תוכלו למצוא תבניות פרימיום בקישור הבא

איזה תוספים לוורדפרס הם חובה

ישנם אלפי תוספים אם לא עשרות אלפי תוספים לוורדפרס. אך אילו מהם הם באמת מוגדרים כ"חובה" בכל אתר וורדפרס שתקימו. אז נתחיל מהחשוב והפופולארי ביותר: Contact Form 7 – תוסף זה מאפשר לכם הוספת צור קשר לאתר. זהו התוסף הפופולארי והטוב ביותר כיום לאתרי וורדפרס. התוסף השני הוא: nextgen Gallery – תוסף זה מאפשר לכם לייצר גלריות תמונות מרהיבות ורספונסיביות בקלות וביעילות. תוסף נוסף שאנו ממליצים מדבר על אבטחת האתר – Wordefence – תוסף זה מאפשר סריקה מהיר ויעילה של האתר. כמו כן, התוסף מאפשר הגנה בזמן אמת מפני ניסיונות פריצה ווירוסים.

תוכלו למצוא תוספים מעולים בעברית בקישור הזה

תוכלו למצוא תוספים בינלאומיים בקישור הזה

אילו תוספים נוספים כדאי להתקין

תוספים נוספים שכדאי להתקין הם: revolution slide – תוסף פרימיום המאפשר הצגת סליידרים מגניבים עם אופציות מרובות. YOAST SEO – תוסף המאפשר אופטימיזצייה לאתר האינטרנט שלכם והתאמתו למנועי החיפוש.

האם צריך לדעת תכנות?

כמובן שאם תשאלו אותנו נגיד לכם שצריך לדעת תכנות כדי לבנות אתר אינטרנט ברמה גבוהה. אבל, אנו אומרים זאת כי יש לנו את הסטנדרט שלנו בכל מה שקשור להקמת אתר אינטרנט. כמובן שכיום יש תוסף כמעט לכל דבר, אך לתוספים אלה יש את החסרונות שלהם שהקריטי בהם הוא האטת האתר. אתר אינטרנט איטי יכול להבריח את הגולשים ולכן כשאנו מקימים אתר אינטרנט אנו מעדיפים להשתמש בקוד מאשר להוסיף תוסף שמכביד לנו על האתר.

בניית אתר וורדפרס דו לשוני

ישנם 2 תוספים פופולארים להקמת אתר דו לשוני – פולילנג ו-WPML. כאן נתמקד בתוסף הטוב מהשניים – WPML. תוסף זה הוא הפופולארי והטוב ביותר. זה משום שהוא תומך ומאפשר שינוי בכל האספקטיים של האתר והתוספים שלנו. התוסף מאפשר את כל זה בקלות וביעילות.

קידום אתר וורדפרס

מה שווה אתר אינטרנט אם אי אפשר לקדם אותו – אז המצב עם וורדפרס הוא שאפשר לקדם את האתר ובצורה דיי טובה אפילו! בגלל הסיבה שוורדפרס היא מערכת מודולרית ופתוחה לשינויים, ניתן להתאים את האתר לכל גחמה שיש לגוגל להציע. זה אומר שכל עדכון שוורדפרס עושים כנראה שכבר יום לאחר מכן יהיה ניתן לבצע אותו באמצעות אתר הוורדפרס שלכם. ניקח לדוגמא את נושא ה-AMP שבא לשפר את מהירות האתר במובייל. יום לאחר שגוגל דרשו מאתרים להשתמש בטכנולוגיה זו, יכולתם למצוא תוספים רבים שמספקים את הפתרון באתר האינטרנט שלכם.

מחירון בניית אתרים בוורדפרס

אז כמה עולה להקים אתר וורדפרס – זוהי שאלה שהתשובה שלה היא יחסית מורכבת. תוכלו להסתכל במחירון המלא כאן, אך נוכל לומר שטווח המחירים יכול להיות בין 2500 ₪ ולהגיע גם ל50,000 ₪ תלוי במורכבות האתר ובשעות העבודה שהוא דורש.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *