אל תנטשו את בניית הקישורים לאתרים שלכם

כבר שנים רבות שהחבר'ה שם בגוגל מנסים לעשות לנו חיים קשים ולשנות את כללי המשחק. אך לא תמיד הם מצליחים לעשות זאת. בכנס ה-SMX בלונדון, matt cutts התראיין בנושא שאני בטוח שמאוד מעניין את כולנו – "קישורים VS אזכורים וקישורים מרשתות חברתיות".

להלן הראיון המלא:

אז כמו שאתם יכולים לשים לב, הכותרת של הסרטון היא: "Don’t Write The Epitaph For Links Yet" ובתרגום לעברית – "אל תנטשו את בניית הקישורים עדיין" (למי שרוצה לדעת מה זה Epitaph). מהכרותנו את מט קץ, לא תמיד כדאי להקשיב למה שיש לו להגיד. הריי הוא נציג של גוגל והאינטרסטים שלו הם כמובן שונים מאלו של מקדמי האתרים. אבל, במקרה זה דווקא הוא מפתיע ואומר משהו מאוד משמעותי: אנחנו עדיין לא יכולים לסמוך רק על טיב האתר ועל פעילות חברתית שעושים לו, אנחנו עדיין צריכים את הקישורים הרלוונטים כדיי שנוכל לדרג את הרלוונטיות שלו לביטויים שאתם מקדמים".

משהו נוסף ש"מט כץ" אמר שנשמע גם דיי מעניין הוא ש"רק אחוז קטן מהאתרים משתמשים בתגית ה-No Follow". דבר זה נשמע קצת מוזר, משום שרוב האתרים הגדולים לדוגמא: ויקיפדיה, פייסבוק, Ehow, פורומים רבים ואתרי מאמרים רבים משתמשים בתגית ה- No Follow.

כל קישור והכוח שלו

אז נכון שקישורים עדיין מאוד משפיעים. אנחנו יכולים לראות אתרים רבים שעדיין נמצאים במיקומים גבוהים מאוד ובביטויים תחרותיים מאוד בעזרת קישורים. אבל כמו שאנחנו כבר רגילים לראות, גוגל מפתיעים אותנו בכל יום מחדש ומה שטוב להיום לא בהכרח יהיה טוב גם למחר. לכן, קישורים מאתרי מאמרים הרבה פחות איכותיים היום ממה שהם היו מחפני שנים בודדות. גם קישורים מאתרי בלוגים זה כבר לא מה שהיה בעבר. אבל, אני רוצה להסתייג מהמשפט האחרון. אתרי בלוגים יכולים להיות מקור טוב לקישורים בתנאי שהבלוג שאתם בונים רלוונטי מאוד לביטוי שאותו אתם מקדמים. זאת להבדיל ממקדמי אתרים שמוציאים קישורים מעמוד אחד שהם שמו בבלוג.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *