מתי כדי להקים דף נחיתה ומתי כדאי לבנות אתר אינטרנט?

היי לכולם, במאמר זה ננסה לענות על שאלה שנשאלת המון פעמים במיוחד על ידי בעלי עסקים קטנים שלא תמיד מצליחים להבין מה עדיף להם, בניית אתר תדמית או חנות וירטואלית או לחלופין כדאי להקים דף נחיתה. כמובן שאין כאן תשובה שהיא חד משמעית. אנו בלנה בניית אתרים ננסה לספק לכם את כל היתרונות והחסרונות בשתי האופציות וכן ננסה להציג בפניכם את השאלות שתצטרכו לענות עליהם כדי להבין מה עדיף עבור העסק שלכם.

נתחיל עם דף נחיתה:

למה נועד דף נחיתה?

דף נחיתה נועד כדי להציג מוצר או שירות ספציפי שהעסק שלנו מספק, לדוגמא "מבצע על שיפוץ חדר אמבטיה". בדף הנחיתה יהיו כמובן את פרטי המבצע, תמונות של פרויקטים שבוצע בהם השיפוץ, לוגו העסק, טלפון וטופס צור קשר.

אנו רואים שדף הנחיתה הזה ממוקד ספציפית בשיפוץ חדרי אמבטיה קיימים ולכן אם גולש יחפש בעל עסק שיספק לו שירות של שיפוץ חדר האמבטיה, הוא יגיע בדיוק למה שחיפש. לכן, יש סיכוי מאוד גבוה שכאן יהיו אחוזי המרה גבוהים יותר מבחינת קהל יעד איכותי, מדויק והכי חשוב – רלוונטי לשירות או למוצר שאתם מספקים.

אז הכל מושלם וכדאי לי להקים דף נחיתה?

אז זהו שלא, נתנו לכם רק חלק קטן מהתמונה, לדף נחיתה יש חסרון מובהק, הוא מוגבל בכמות המידע שאתם יכולים להעביר לגולשים שלכם. אם נמשיך עם הדוגמא ממוקדם ונדבר על שיפוץ חדר אמבטיה, מן הסתם שהעסק מספק שירותים נוספים כגון: שיפוץ כללי של הבית וכנראה גם חדרים נוספים בבית וחוץ.

המקום שלנו להציג את כל המידע בדף הנחיתה הוא מאוד מוגבל ולכן, אם אין לכם אתר אינטרנט דף הנחיתה יהיה מוגבל מבחינת המידע שתתנו לגולשים.

הקמת דף נחיתה
הקמת דף נחיתה

חסרונות נוספים של הקמת דף נחיתה במקום אתר

לא ניתן לקדם אורגנית בגוגל דף נחיתה

זה ביטוי קונקרטי שיש מאחוריו היגיון דיי ברור, תחשבו על זה ככה, יש 2 מתחרים שלאחד יש אתר ולשני דף נחיתה. לעסק עם האתר יש עמודים רבים שמספרים על כל השירותים שלו, מאמרים, מחירונים, גלריות תמונות רבות, קישורים פנימיים בין עמודי האתר, המלצות גולשים, שאלות ותשובות ועוד. למתחרה עם דף הנחיתה יש רק עמוד אחד שמדבר על שירות אחד ספציפי. האלגוריתם של גוגל יבחן את שני האתרים ולבטח יעדיף לתת דירוג גבוה יותר לאתר מאשר לדף הנחיתה, הוא מספק הרבה יותר מידע ותוכן לגולשים ולכן יהיה רלוונטי יותר וידורג גבוה יותר מאשר דף הנחיתה.

דף נחיתה מצריך קמפיין שיוביל אליו תנועה (טרפאיק)

סיימתם להקים את דף הנחיתה, כעת מה שנותר לכם זה להביא אליו תנועת גולשים (טראפיק). האופציות שעומדות עבורכם מתחלקות בגדול ל-2 שיטות עיקריות.

שיווק דף הנחיתה באמצעות גוגל Adwords

גוגל מאפשרים לכל בעל נכס כגון אתר או דף נחיתה לשים תקציב מסויים על קידום ממומן PPC (תשלום פר קליק) ולקבל תנועת גולשים לנכס.

שיווק דף הנחיתה באמצעות גוגל קמפיין Facebook

אותו דבר תקף גם בפייסבוק – פייסבוק מאפשרים ליצור מודעה שיכולה להיות מורכבת מסרטון, תמונה או טקסט ולשים קישור לנכס שלכם ובכך לספק לו טראפיק גולשים רלוונטי.

מסקנה

דף הנחיתה לבדו לא יוכל לקבל טראפיק אורגני במונחי חיפוש תחרותיים ברמה קשה/בינונית. ברמה קלה יותר ובעזרת פעילות קידום ישנו סיכוי (מאוד נמוך) שתוכלו לקבל טראפיק מסויים לדף הנחיתה.

ההמלצה שלנו – שילוב של אתר ודף נחיתה

איך אפשר לשלב אתר בדף נחיתה? זה פשוט מאוד! ברגע שאתם מחליטים על בניית אתר אינטרנט תחשבו על כל עמוד כאילו הוא דף נחיתה. העיצוב חייב להיות מדוייק ולספק לגולשים שנוחתים על עמוד מסויים באתר שלכם את השירות או המוצר שהם חיפוש.

Above the Fold – התוכן שהגולשים רואים מבלי לגלול

אנו ממליצים לספק לגולשים באתר בדיוק את מה שהם חיפשו "ישר לפנים" הכוונה היא שברגע שהגולש נוחת בדף, הציגו לו את השירות, ספקו לו אמצעי הנעה לפעולה למשל טלפון, טופס השארת פרטים Whatsapp  צאט או אפילו פייסבוק צ'אט. כל אלה יעזרו לגולשים שלכם להבין בדיוק מה צריך לעשות באתר מבלי להסתבך על הניווט.

מתי דף נחיתה עדיף על אתר?

התשובה לשאלה זו היא חד משמעית – אף פעם!

דף נחיתה לעולם לא יחליף אתר אינטרנט, אך לעיתים רבות אנו נדרשים להקים דף נחיתה. הסיטואציה הנפוצה ביותר היא לצורך שיווק חדש או מוצר חדש שאנו רוצים להקים עבורו קמפיין ולמשוך תנועת גולשים רבה תוך זמן קצר.

חישבו על זה כך, נגיד שהוצאתם שירות חדש שמתהדר במיתוג ייחודי שחורג מהמיתוג הקיים של העסק שלכם. הוא פונה נגיד לקהל יעד צעיר יותר או מבוגר יותר. האתר שלכם יכול להמשיך ולשדר את העיצוב והמיתוג הקיים ודף הנחיתה יכוון למיתוג החדש. כך הגולשים שלכם יוכלו להתחבר טוב יותר למוצר או השירות החדש ולהבין שזה כן פונה לקהל היעד שלשמו יצרתם אותו.

 

מעוניינים להקים אתר חדש? אולי דף נחיתה?

פנו אלינו עכשיו!

לנה בניית אתרים מספקים שירותי הקמת אתרים מתקדמים, דפי נחיתה ממירים, חנויות וירטואליות ובעצם מטריית פתרונות דיגיטליים לעסק שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *