המדריך לבניית אסטרטגיה דיגיטלית

האסטרטגיה בעידן הדיגיטלי, לא אמורה להיות מסובכת. יש תבנית אשר בנויה מכלל הכלים העומדים לרשותכם לצורך מיתוג ושיווק המוצר/העסק/האתר. התבנית מחולקת לשלבים, ועלינו לפעול בהתאם. כל השלבים הינם קריטיים עבור תהליך האסטרטגיה השיווקית שלנו במדיה הדיגיטלית.

הבחנה ואפיון המוצר – עלינו להבחין ולהגדיר את סוג המוצר שלנו. בלוג פוליטי, חנות ממתקים מקוונת או אתר לבניית אתרים, ברור כי כל אחד מהמוצרים יזכה לאסטרטגיית שיווק שונה. עלינו לחשוב מה מאפיין את המוצר שלנו, מה הייחוד שלו, מה היתרון שלנו על פני המתחרים בשוק.

מטרות – מה אנחנו רוצים להשיג מהמוצר, מהי מהות הפעילות, כולל קביעת מדדים וקביעת יעדים. קביעת קביעת מדדים ברורים לאבחנה בתהליך הגדילה של המוצר, לצד קביעת יעדים ריאלים למעקב ובקרה אחר התהליך.

הגדרת קהל היעד – כעת עלינו לענות על השאלה מיהו קהל היעד של המוצר. מה מאפיין את הקהל שלנו ? מה מניע את הקהל שלנו? מה הצרכים של הקהל ? מה השפה של הקהל ? כיצד המוצר שלי יכול להיות רלוונטי עבור קהל היעד, מה הקונטקסט?

מיהו קהל היעד – כעת עלינו לענות על השאלה מיהו קהל היעד של המוצר. עלינו לאפיין את הקהל שלנו, להבין מהם הדברים שמעניינים את הקהל, הצרכים, השפה, התשובות לשאלות הללו יעזרו לנו להגדיר כיצד נוכל להיות רלונטים עבור הקהל יעד.

בחירת כלים – בשלב זה אנחנו בוחרים מהם הכלים אשר איתם אנו נפנה לקהל שלנו. באנר, סרטון וידאו, דואר אלקטרוני, מודעה. באנרים וסרטוני וידאו נחשבים למגניבים ופונים לקהל צעיר, דואר אלקטרוני הוא מסורתי ופונה לציבור שמרני יותר בהתנהלות הדיגיטלית שלו.

השיטות שלנו יהיו מאוד פשוטות, אנחנו נדגיש את הנוכחות שלנו ועל ידי כך ננסה לבנות מהלכים מכווני תוצאות. את הנוכחות אנו נבנה על ידי אזכורים, על ידי יצירת עניין, על ידי פרסום תכנים הנוגעים למכלול המתחם בו המוצר שלנו נוגע.

אנחנו נייצר את הנוכחות באתרי תוכן, בערוצי מדיה חברתית, נבנה נתונים של מי שכבר רכש את המוצר שלנו, נקדם את המוצר במנועי החיפוש, נמצא שותפים, על ידי מוצרים משלימים, נמנף את הנכסים הדיגיטליים שלנו, ונייצר כל הזמן תוכן איכותי שנותן מענה על השאלות בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *