בניית אתרים רספונסיביים

כשאנחנו נמצאים רגעים ספורים משנת 2019 ולאחר כ-30 שנים שבהן האינטרנט הוא בשימוש הציבור הרחב, אנו רואים שתחום אתרי האינטרנט עבר ממש מהפכה. אם בעבר האתרים היו עם עיצוב מיושן, פונטים דיפולטיביים, תמונות מוקטנות ופשוט לא חכמים, החל משנות 2000 התחילה מהפכה בתחום. האתרים הפכו ל:web2 וכמובן עם מהפכת הטלפונים החכמים, האתרים הפכו לרספונסיביים.

אז מה זה בעצם אומר אתר רספונסיבי?

כיום עם ריבוי המסכים שבהם ניתן לגלוש באתרי אינטרנט היה צורך למצוא דרך להתאים את אתרי האינטרנט בהתאם לרזולוציה של המסך מבלי שחוויית הגלישה תיפגע. בדיוק לשם כך נוצרו אתרי אינטרנט רספונסיביים.

חנויות וירטואליות רספונסיביות

כיום כשמקימים חנות וירטואלית חשוב מאוד לשים לב לנושא הרספונסיביות. לפי הסטטיסטיקות, יותר מ65% (יש אומרים שיותר מ80%)מהתנועה שמגיע לאתרי אינטרנט מגיעה מהמובייל. דבר זה מחייב אותנו להתאים בצורה מלאה את האתר לטלפונים סלולריים.

למה חשוב לשים לב?

  • סליידר/תמונה ראשית – כיום האתרים שלנו הם מצד לצד (100% רוחב) ולכן ברגע שאנו מעבירים את התצוגה לתצוגת מובייל, התמונה הרחבה והלא ארוכה במיוחד הופכת להיות משהו שלא נראה טוב. הפתרון לכך הוא או מירכוז האלמנט שאנו רוצים להציג במובייל, או הצגת תמונה אחרת לגמרי רק לטלפונים הניידים.
  • טקסטים – במחשב, אנו משתמשים במסכים גדולים ורחבים. לכן, גם אם נשתמש בפונט בגודל של 14 פיקסל עדיין נראה בצורה ברורה את הטקסטים שלנו. במובייל, לא כך המצב. אנו צריכים להגדיל את התצוגה של הפונטים כדי שהקריאה של הגולש תהיה נוחה וברורה.
  • כותרות – כאן המצב הוא קצת שונה. במחשב אנחנו יכולים להשתמש בכותרות אפילו בגודל של 34 פיקסל שבמחשב יראו בגודל מדוייק, אבל במובייל הם יהיו ענקיות! לכן, בנייד אנו צריכים להקטין במעט את הגודל של הכותרות שלנו כדי שיראו בתצוגה מיטבית.
  • ניווט – לעיתים קרובות יש לנו המון תפריטים באתר האינטרנט שלנו. לכן, בתצוגה רספונסיבית אנו מציגים תפריט בצורה שונה הנקראת "המבורגר"(המזכירה בתצורה את המאכל). תפריט זה יהיה נפתח ולא תפריט אנכי כמו באתר, וכמובן שיהיה נח לניווט הגולשים שלנו.
  • קטגוריות המוצרים – אחת מהמטרות באתר רספונסיבי הוא להציג את נוחיות הגלישה המירבית לגולשים. לכן, במובייל הקטגוריות שלנו יהיו גדולות וברורות לגולש
  • מוצרים – ברגע שגולש מגיע לאתר שלנו ונכנס למוצר, האלמנטים בדף צריכים להיות מותאמים למובייל. כמו כן, חשוב מאוד לדעת מה להציג לגולש קודם – ההמלצה שלנו היא תמונת המוצר + גלילה של תמונות נוספות, טקסט מקוצר על המוצר, כפתור הוסף לסל ולמטה את התיאור המלא של המוצר.
  • מחירים -מחיר המוצרים חייב להיות ברור לגולש וגדול יותר.
  • קופה – זהו אחד מהעמודים החשובים ביותר. ברגע שהגולשים שלנו מבצעים רכישה ומגיעים לעמוד התשלום, אנו חייבים לספק להם את הנוחות המרבית. זהו העמוד החשוב ביותר בחנות שלנו משום שבמידה והוא לא יהיה מקצועי אנו עלולים לאבד רכישות.

לסיכום – אין ספק שהגלישה היום מתבצעת באחוזים גדולים יותר ויותר לכיוון המובייל. לכן, שימו לב שאתם מקימים אתר חדש להקים אותו אך ורק בהתאמה לנייד, או כמו שגוגל אומרים – Mobile First.

מחפשים חברה לבניית אתרים? מעוניינים להקים אתר אינטרנט רספונסיבי? פנו אל לנה בניית אתרים עוד היום!
טלפון: 058-555-55-03
מייל: info@wordpress-212766-2094935.cloudwaysapps.com

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *