אופטימיזציה לתוכן

זה לא סוד שכיום גוגל שם דגש רב על תוכן האתרים.
אם בעבר, קישורים היו הפקטור העיקרי בכל הנוגע לקידום אתרים, כיום התוכן הוא המלך.
במאמר זה תוכלו למצוא את "דרך המלך לתוכן מנצח בגוגל".

עדכון הפנדה

לאלו מכם שעדיין לא שמעו את הביטוי "עדכון הפנדה", כדאי לכם להכיר את המונח, ומהר!
עדכון זה הינו עדכון באלגוריטם של גוגל שמטרתו הינה לשים דגש על תוכן האתרים.
הפנדה נכנס לשימוש בארצות הברית בפברואר 2011. תוכלו לקרוא כאן בהרחבה על עדכון הפנדה.

דגשים לבניית תוכן נכון לאתר

אורך מאמר

אורך מאמר מומלץ הוא בין 300-500 מילים לפחות. יש לקחת נתון זה בערבון מוגבל משום שלעיתים אנו רוצים לקדם עמוד המציג מוצרים או תמונות. לכן, בעמודים אלו השילוב בין מגוון תמונות אשר מסביבם קיים תיאור למוצר וטקסט קצר בין כ100-200 מילים בנושא, יכול לעשות את העבודה ולהיחשב כעמוד בעל אופטימיזציה טובה.

תוכן מועתק  

אין לשים תוכן מועתק בשום עמוד באתר. תוכן מועתק יכול להיווצר בגלל מספר גורמים.

  1. מערכות ניהול תוכן מסויימות לעיתים מייצרות לנו את אותו התוכן במספר עמודים שונים.
  2. תוכן המועתק מאתרים אחרים ומוכנס לאתר שלנו
  3. חדשות נגללות – לעיתים, החדשות הנגללות משתכפלות בכל עמודי האתר. בדרך כלל, אין בעיה עם זה. אבל יש לשים לב! במידה ואנו מעדכנים על בסיס קבוע את החדשות באתר שלנו, כעבור מספר חודשים אנו עלולים לגלות שבחדשות אלה קיים תוכן של יותר מ-500 מילים! לכן, עלינו להיזהר גם כאן.

קראו עוד על כיצד למצוא תוכן מועתק באתרכם.

חזרה על מילת המפתח

אחת הטעויות הנפוצות שניתן לעשות בזמן כתיבת תוכן, היא חזרה מוגזמת של מילת המפתח בטקסט שאנו מכניסים לאתר. אם בעבר היה נהוג למדוד את כמות החזרה באחוזים ל-100 מילה, כיום נהוג לרשום את הטקסט בצורה טבעית ובסיום, לבדוק שלא הגזמנו בחזרה במילות המפתח.

אם בכל זאת אתם רוצים לדבר באחוזים, נהוג לשים 3%-5% חזרה במילת המפתח על כל 100 מילים. היזהרו מחזרה מוגזמת של "מילת המפתח" – זה יכול לגרום לגוגל להפעיל על העמוד פילטר מסוג ספאם.

כותרות במאמר

  • השתמשו בכותרות ובכותרות משנה
  • אתם לא חייבים להשתמש בכותרות עם תגית ה- Hx. באותה מידה אתם יכולים להשתמש בפונט גדול מהתוכן ומודגש.

שימוש בסימני פיסוק והדגשות

עשו שימוש בסימני פיסוק, הדגשות ובכל מה שיכול לעזור להציג את הטקסט בצורה מסודרת ונוחה לגולש. חוץ מהיתרון של "קריאה נוחה" לגולשי האתר, תוכן מסודר יכול לתרום רבות לקידום האתר שלכם ולכן יש להקפיד על כך.

טעויות כתיב

לא כולנו עורכי תוכן, לכן זה לא עניין פשוט להימנע מטעויות כתיב. אבל, ישנם דרכים שבהם תוכלו לבדוק את התוכן שרשמתם. השיטה הפשוטה ביותר לבדיקת מקטע טקסט היא הכנסתו כשאילתא בגוגל. כך תוכלו לראות האם הוא מציע לכם תיקון למה שהכנסתם.
שימו לב שלפעמים מה שרשמנו נכון יותר מאשר התיקון המוצע.

תוכן שיווקי

בסופו של דבר, אתם מקדמים את האתר כדיי להציע מוצר לגולש. לכן, ברגע שהגולש הסביר יתקל במאמר, הסיכויים שהוא יבצע פעולה באתרכם הינה נמוכה. לכן, הקפידו לכתוב תוכן שיווקי ולא מאמר.

מה לא לעשות בשום אופן

  • אל תשתמשו ב"מערבלי תכנים" גם אם תראו בהתחלה תוצאות, מהר מאוד תעופו מהתוצאות
  • אל תשתמשו "בקידום שחור" לתוכן (ובכללי)

לסיכום, התוכן הינו אחד הדברים החשובים ביותר כיום בקידום אתרים. שימו לב לדגשים הנ"ל והשתדלו בסופו של דבר, לרשום את התוכן לגולש ולא למנועי החיפוש.

 

פנו אלינו עכשיו! וקבלו הצעת מחיר