פינגווין 2.0 חודש אחרי

בחודש שעבר(22.5.2013) יצא אחד העדכונים הגדולים ביותר מבית גוגל – עדכון פינגווין 2.0, שהוא כמובן הפינגווין ה-4 במספר. כמובן שכולנו הרגשנו בהשפעות הרבות שנגרמו לאתרים שלנו, חלקם לטובה וחלקם לרעה. בפוסט זה נבחן את תגובות מקדמי האתרים בארץ ובעולם כפי שהם עולות מבלוגים, פוסטים מקצועיים, מובילי דעה בתחום ותארים בנושא.

אלו הם דברי מאט כץ אשר הודיע על עדכון הפינגווין החדש בבלוג שלו:

"התחלנו לשחרר את הדור הבא של אלגוריתם פינגווין הנלחם בספאם היום בצהריים ועכשיו העדכון הושלם. בערך 2.3% מהאתרים באנגלית יושפעו ברמה שמשתמשים רגילים לא יבחינו בה. העדכון כבר יושם ברחבי בעולם ובמגוון שפות. השפות אשר בהן קיים ריבוי של פעילות "ספאם" , הן העתידות להרגיש בשינויים באופן נרחב יותר. זהו הפינגווין הרביעי במספר, אבל זהו עדכון אלגוריתם ולא ריענון מידע."

כמו תמיד, מאט כץ מדבר הרבה ולא אומר לנו כלום.

לפי דברי מאט כץ, ישראל היא, כנראה, מדינה מרובת "ספאם" משום שאתרים רבים בה נפגעו בעדכון. ניתן לראות שגוגל מנסים להפוך "את סדרי העולם בתחום". כרגע, התופעה הבולטת ביותר היא נושא הקישורים הנכנסים לאתר. נעמוד על מספר שינוי אלגוריתם בתחום הקישורים:

אתרים במגמת ירידה:

  1. אחוז קישורים גדול עם Anchor text  זהה – אתרים  שקודמו בעזרת  קישורים עם אותה מילת מפתח לאותו URL. ניתן לראות אחוז זה בכלי של majestic seo.
  2. קישורים ללא רלוונטיות לתוכן ואתרים המשכפלים קישורים

אתרים במגמת עליה:

  1. אתרים גדולים – ניתן לראות כי אתרים גדולים מתברגים במילות מפתח שונות במיקומים ראשונים. לדוגמא: תפוז, Youtube, פייסבוק ועוד, שמקבלים מיקומים מובילים למילות מפתח תחרותיות ביותר.  עמודים אלו אינם רלוונטיים מספיק ואינם מצדיקים את המיקום. לא מבחינת תוכן ולא מבחינת איכות הקישורים.
  2. אתרים בעלי תוכן מועט אך עם קישורים איכותיים – ניתן לראות בחלק מהמקרים אתרים בעלי 5 עמודים ואף פחות מכך המתברגים במיקומים הראשונים, אך עם המון קישורים איכותיים (מאתרים בעלי authority גבוה).
  3. אתרים שמפירים חלק מכללי עדכון ה"פנדה" – צפיפות מילים גבוה ביותר (מעל ל120 חזרות) ותוכן רב אך איכותו מוטלת בספק.

קשה מאוד לשים אצבע על מגמה ברורה, אך מה שבטוח שהבלבול הוא רב. נדמה כי גוגל מנסים לבלבל את ציבור מקדמי האתרים בארץ ובעולם על ידי טשטוש דפוסי פעולה ברורים. זה משום שכל טענה שהעליתי כאן ניתנת לאישוש ולסתירה בעזרת דוגמאות רבות. למרות הכל, ניתן לשים לב שמדובר על מגמות מסויימות. למשל, שבתחומים מסויימים ניתן לראות שגוגל מדרג גבוה יותר אתרים עם יותר תמונות, באתרים מסוימים אתרים בעלי צפיפות מילות מפתח גבוה ועוד.

נושא מעניין שנתקלתי בו במספר הזדמנויות הוא תופעת אתרים הנעלמים מתוצאות החיפוש במילות מפתח מובילות.

זוהי תופעה מכוערת, שתופסת תאוצה בזמן האחרון בישראל, שבה אתרים מתחרים מבצעים קידום שלילי לאתרים המתחרים בהם. אם זה בעזרת קניית קישורים, העתקת תכני האתר בשלמותם ועוד. אנו רואים כיום שלמרות כל מה שגוגל אומרים, בעידן פינגווין 2.0, ניתן עדיין לפגוע באתרי מתחרים וזה אפילו נהיה פשוט יותר.

מה אתם חווים עם פינגווין 2.0 בחודש האחרון? כתבו לנו!

 

4 תגובות על “פינגווין 2.0 חודש אחרי

  1. snir אומר:

    אין ספק כי המטרה של גוגל היא לגרום לבעלי העסקים הקטנים לפרסם בקישורים הממונים שלהם ככל שניתן. הכוונות "הטהורות" שלהן הן גם מאוד עסקיות מסתבר!

  2. levi miki אומר:

    אני עדיין מביט באתרים המובילים בתוצאות שכל הקישורים לאתר שלהם הם פשוט ערמה ענקית של ספאם רב מימדים. אם כן, אני רואה שהספאם עדין חי ובועט.

  3. יוסי פרת אומר:

    ממתי דבריו של מאט כץ נחשבים לאמינים?

    האם הייתם מאמינים שהוא אגן יגלה לנו את הסודות האמיתיים של גוגל?

    ואולי בכלל מאט כץ בעצמו אינו יודע מהן הכוונות האמיתיות של גוגל…

    לצערנו, בנתיים אתרים עפים כמו פופקורן חם…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *