עצבו את האתר עבור הגולשים שלכם

אחת מהטעויות הנפוצות ביותר שחברות בניית אתרים מבצעות היא עיצוב האתר עבור הלקוח ולא עבור קהל היעד שלו. אז כמובן שניתן להגיד שבעל העסק מכיר הכי טוב את הלקוחות שלו וידע לספק לנו את כל הנתונים ואת "החזון" לבניית האתר המושלם עבורו. אך אל לנו לשכוח שלא תמיד הלקוחות שלנו מבינים כיצד אתר אינטרנט באמת צריך להיראות. כיום, לא מספיק לדעת לבנות אתר. בתור חברה לבניית אתרים, אנו חייבים להבין כיצד הגולשים חושבים, מה הם מחפשים, לאיזה כיוון הם מסתכלים ועוד פרמטרים רבים שיעזרו להם להתמצא באתר שלכם.

אז איך מתחילים?

שיחה עם הלקוח – אז כמו שהתחלנו, הלקוח מבין את צרכי העסק. לכן, חשוב מאוד לשוחח עם הלקוח שלנו ולהכיר את העסק שאנו עומדים לבנות לו אתר. אחרי השיחה, ניתן לבקש מהלקוח להכין לנו את הפרטים הבאים:

  • מה מטרת האתר? לדוגמה: מכירת מוצרים, הכרת העסק, הזמנת שירותים ועוד…
  • מיהם קהלי היעד העיקרי שהעסק פונה אליו לדוגמה: ילדים, נערים, בוגרים, גברים, נשים
  • אילו שירות/ים או מוצר/ים מזוהה/ים עם העסק

בדיקת המתחרים – בדקו את המתחרים של הלקוח שלכם – בארץ ואף לבדוק אתרים עם תחום עיסוק זהה מחו"ל, כך תוכלו לבדוק עם הלקוח אילו אתרים אהב יותר/פחות. מומלץ להתמקד בשלב זה בהרגשה הכללית של האתר. כך תוכלו לרדת לסוף דעתו של הלקוח ולהבין לאיזה כיוון ללכת.

התאמת האתר לגולשים – לאחר שהבנתם באופן כללי את רצון הלקוח, עכשיו תפקידכם לקחת את המושכות. הדבר החשוב ביותר שתצטרכו לזכור הוא שאתם המקצועניים, ולכן השלב הבא יהיה להכין סקיצת אתר ללקוח. כדי להתאים את האתר לגולשים, תפעלו לפי התאמתו לממשק משתמש שיהיה אידיאלי. לדוגמה: במידה והלקוח מבקש לידים, כדאי לשים צור קשר מקוצר בכל העמודים באתר ב- header של העמוד.

לאחר מכן, העבירו את האתר לאישור הלקוח וזכרו שאתם האוטוריטה המקצועית.

בהצלחה!

יש לכם טיפים נוספים? הערות או הארות? כתבו לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *