אופטימיזציית יתר ולמה האתר שלי עף

אחת השאלות המעניינות שאנו חווים כרגע בעקבות העדכונים השונים היא "מה זה אובר אופטימזציה" לאתר האינטרנט? הריי Over Optimization זה מונח שאנחנו שומעים יום יום בכל הנוגע לאתרים מוענשים. ולא תמיד אנחנו יודעים מדוע האתר שלנו מוענש, וכמובן נתקלתי בפוסט מעניין בנושא – מה הקשר של זה ושל אופטימיזציית יתר? בפוסט הבא אנסה לענות על מספר תשובות בכל הנוגע לאופטימיזציית יתר ולנסות להבהיר כיצד ניתן להימנע מכך.

1. צפיפות מילות מפתח בתוכן העמוד – באנגלית, המונח נקרא "Keyword stuffing" – הכוונה היא לעודף פעמים בעמוד למילת המפתח שאנחנו מעוניינים לקדם. בעבר היה נהוג להתייחס באחוזים לכל הנוגע לצפיפות מילת המפתח בתוכן. כיום כך לא הדבר, כיום עדיף להתייחס לתוכן באתר שלנו בזהירות יתר וכמובן לא לנסות לדחוף את מילת המפתח שלנו בצורה שאינה נראית טבעית. בנוסף, אם האתר שלכם נפגע, עדיף להוריד את כמות הפעמים שמופיעה מילת המפתח לכמות מזערית. אני לא מתכוון לכך שלא תשימו בכלל את מילת המפתח בעמוד, שימו אותה עד 5 פעמים (במידה ויש לכם מאמר של 300-350 מילים), אני חייב לציין שמקדמים רבים יחלקו על קביעה זו, אך יש לזכור שלעיתים כדאי לנו ללכת בשיטת אלימינציה ולשלול את זה שיש לנו שימוש יתר במילת המפתח שלנו. לפחות כך, גם אם האתר שלנו נפגע, ואינו מתאושש, נדע שזה לא הסיפור.

2.  הפניות דומיינים רבים לדומיין 1 ראשי – אחת מהטכניקות שעבדה בעבר ושעדיין משתמשים בה לעיתים הינה הפניית דומיינים ישנים לדומיין הראשי שלנו. לדוגמא, במידה ומצאתם דומיין ישן שיש לו הפנייה מאתר עם Authority גבוה, רוב הסיכויים שבעבר הייתם רוכשים את הדומיין. גם בגלל הותק שלו וגם בשל הקישורים האיכותיים שהיו לאתר הזה בעבר. כיום, אחת הסיבות לאופטימיזציית יתר הינה אתרים שמפנים דומיינים רבים כאלה (שלעיתים הקשר בינם לבין האתר הראשי שלנו הוא מקרי בהחלט), ומקבלים בעקבות כך עונש.

3. קישורים לאתר שלנו מאנקור טקסט זהה – בעבר, היה לגיטימי שאם היינו רוצים לקדם מילת מפתח מסויימת, היינו מספקים כמה שיותר קישורים םלעמוד שאנו רוצים לקדם עם האנקור טקסט אותו רצינו לקדם. יש לציין שכבר זמן רב שגוגל מתריעים לנו שזה לא תקין ושאנו עלולים להיענש בעקבות כך. כמובן שזה הסעיף שכנראה גורם לנו לחשובשמובן שזה לא הגיוני שלאתר שלנו יהיו כל כך הרבה קישורים ושרובם יוצאו ממילת מפתח מסויימת. אז כמובן שגם לאלגוריטם של גוגל זה לא נראה הגיוני וזו סיבה נוספת לכך שהאתר שלנו מוענש.

4. "נוכלות קישורים" או באנגלית – Link Schemes – סעיף זה מתייחס לכל הקשור לקניית קישורים ולכל הקניה של חבילות קישורים. כמובן שניתן לטעון שכיום בגוגל ישראל ישנם אתרים רבים הממוקמים במקומות הראשונים ובמילים תחרותיות מאוד, אשר משתמשים בשיטות של קניית קישורים (בעיקר מרוסיה) אבל, לדברי מאט כץ, בעל עדכון ועדכון אנו נתקל באלגוריתם חכם יותר ויותר אשר ידע לזהות אתרים אשר משתמשים בקניית קישורים. כמו כן, ניתן לראות שכיום ישנם יותר ויותר הלשנות על אתרים אשר משתמשים בטכניקה זו.ניתן אף לומר שגוגל משכנעים אותנו להלשין על אתרים כאלו.

5. תוכן מועתק – את השפעות של סעיף זה ניתן לראות יותר ויותר החל מהעדכון האחרון. אנו רואים שאתרים רבים אשר מעתיקים מאיתנו תכנים גורמים לכך שהאתר שלנו יעוף בעקבות כך. בנוסף, ניתן לראות כי לעיתים האתר האישי שלנו שהיה ממוקם במקום הראשון כשהיינו מחפשים חלק מהטקסט כרגע ממוקם במקום השני, שלישי ואפילו לא ממוקם (ניתן לראותו רק כשנלחץ על הצג תוצאות נוספות") אז איך זה קשור לאופטימיזציית יתר אתם שואלים? מקדמים רבים משתמשים בשיטה של להפיץ את המאמרים שלהם בכל מקום אפשרי.

לסיכום, כיום יש המון דברים שאסור לנו לעשות בקידום אתרים. תנסו להיות כמה שיותר טבעיים ולספק לגולש ערך נוסף בכך שהוא מגיע לאתר שלכם, הוא גם ירצה להישאר.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *