עדכון הפינגווין

אחת לכמה זמן, אנו קמים לבוקר אשר מפתיע אותנו. כשאנו בודקים את מיקומי האתרים שאנו מקדמים, פתאום אנו רואים שינויים רבים אשר משפיעים על אלפי ואף עשרות אלפי עסקים בישראל וברחבי העולם. שנה אחרי שיצא לאוויר העולם עדכון הפנדה (ואף עוברים כל מספר חודשים עדכונים וגלגולים שונים שלו), גוגל מפיצים עדכון אלגוריתם חדש. עדכון זה נקרא עדכון הפינגווין. אז מה זה אומר? על מי זה ישפיע? ואיך זה משפיע עלינו?

כמעט כמו כל עדכון שגוגל משחררים, ההשערות הם שעדכון זה יפגע ב-3% מתוצאות החיפוש ברשת. אך תרשו לי לומר לכם שעדכון זה השפיע על מספר גדול יותר של אתרים. חלקם הושפעו לטובה וחלקם כמובן לרעה.

למה עדכון הפינגווין נוצר?

לפי הבלוג הרשמי של גוגל, ישנם בעלי אתרים המשתמשים בטכניקות קידום הנקראות WebSpam. הפעם, גוגל שמו לעצמם מטרה להילחם בשתי שיטות של WebSpam  אשר לא מספקות תועלת כלשהי לגולש שמגיע לתוצאה שחיפש ובעצם "מרמות את הגולש".

  1. keyword stuffing – בתרגום חופשי "דחיסת מילות מפתח" – הכוונה היא לאתרים שמנסים לבצע מניפולציות על מנוע החיפוש ולקבל מיקומים ב- SERP  באמצעות דחיסת מילות מפתח רבות לעמוד מסויים.
  2.  link schemes – במשך שנים רבות קישורים מהווים את הפקטור החשוב ביותר בכל הנוגע לקידום אתרים. לכן, דבר שבגוגל מאוד מנסים להילחם בו הוא "קישורי ספאם". בזמן האחרון אנו רואים יותר ויות אתרים שמקבלים הודעה ב- Webmaster Tools  אשר מזהירה אותם מכך שהאתר שלהם משתתף ב- Link Scheme" בעדכון הפינגווין, גוגל מספקים דוגמא ל"נוכלות קישורים". בדוגמא, ניתן לראות שהכוונה היא לקישורים יוצאים מעמוד מסויים ממילת מפתח שאינה קשורה לתוכן העמוד.

איך תוכלו לדעת אם נפגעתם?

השיטה הקלה ביותר לדעת האם נפגעתם מעדכון הפינגווין הוא בדיקה ידנית! תוכלו להריץ חיפושים בגוגל על מילות המפתח שאתם מקדמים ולבדוק האם מילת מפתח מסויימת ירדה בדירוג.  האם אתם רואים ירידה משמעותית בדירוג? אם כן, יכול מאוד להיות שעמודים מסויימים באתרכם נפגעו מעדכון זה.

שיטה נוספת היא לבדוק ב- Webmaster Tools האם קיבלתם הודעה שאתרכם משתמש בטכניקות קידום אשר מפרות את ההנחיות של גוגל. במידה וקיבלתם הודעה שכזאת, תוכלו לבדוק כיצד להוציא את אתרכם מהעונש.

 

כיצד תוכלו לשקם עמוד שנפגע מעדכון הפינגווין?

בגלל שעדכון זה בא להילחם בספאם, הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא ניקוי הספאם. במידה ואתם משתמשים באחת הטכניקות אשר אסורות לפי עדכון הפינגווין, הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא למחוק את כל הספאם. כמו כן, תוכלו לבדוק האם קיבלתם הודעה מגוגל אשר מבשרת על עונש מסויים. בדרך כלל, עם קבלת הודעה כזאת, מצורפת הסיבה לעונש.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *