כיצד נייצר חווית משתמש מושלמת באתר שלנו

 

לחוויית המשתמש באתר שלנו יש חשיבות קריטית במערכת היחסים שנוצרת בין קהל היעד שלנו והאתר/המוצר/העסק שאותו אנו מפרסמים. גולש שנכנס לאתר שלנו לראשונה ומתרשם מתוכן איכותי, עמוד מהיר, יהיה בעל פוטנציאל גדול יותר להיות מונע לפעולה. על מנת ליצור חווית משתמש מושלמת נשתמש בין היתר בכלים הבאים.

מהירות טעינת האתר – תמיד נוודא שהאתר שלנו עולה בצורה מהירה. את מהירות טעינת האתר אנחנו יכולים לשפר תוך הקטנת גודל התמונות על ידי שימוש בתוכנות לעריכת תמונות. כמו כן, נוכל להשתמש בהוספת כיווץ gzip ותוספי cache אשר יוצרים גרסת html ושומרים גרסא מקומית של האתר בדפדפן. שימוש בשרת איכותי ומהיר הוא מרכיב נוסף בקביעת מהירות טעינת האתר. 

היררכית עמודים באתר – אם נדייק את ההיררכיה של העמודים המרכיבים את האתר שלנו, נוודא שבעד ארבע הקלקות ניתן יהיה להגיע לכל עמוד באתר, נכתוב כתובות url מדוייקות לפי קטגוריות אב וקטגוריות משנה, נשתמש בתפריטים ראשיים ותפריטי משנה בכל העמודים, נוכל ללא ספק לשפר את חווית המשתמש באתר.

לחצני קישור לרשתות החברתיות הם אלמנט מרכזי נוסף ביצירת  חווית משתמש. אנחנו תמיד נעודד את הגולשים לשתף את התוכן שבאתר שלנו, לחבריהם, לבני המשפחה שלהם, לעמיתים שלהם ועוד. תוכן שזוכה לשיתוף ברשתות חברתיות הוא תוכן שעבר את מבחן הרייטינג המרכזי. תפריט צד שמתאר את התכנים הפופולרים ביותר שלנו הוא כלי נוסף שנוכל להשתמש בו בכדי להראות לגולשים מהם התכנים הפופולריים שלנו.  

כמו כן עלינו להתייחס לכל עמוד כעמוד נחיתה. לחשיבות של עמודי נחיתה התייחסנו כבר, עלינו להפיק את המיטב מכל עמוד באתר שלנו, ולבנות את העמוד בהיררכיה שמה שעמוד מאחורי סדר העדיפות  זה הנעה לפעולה.  עלינו לבנות סוגים של קהל היעד שמבקר אצלנו בעמוד ולהתאים את התוכן לקהל היעד.

כאשר אנו בונים אתר, עלינו לצייר על דף תרשים זרימה של האתר שלנו. תרשים הזרימה יכלול את עמוד הבית, את הקטגוריות השונות בהן האתר שלנו עוסק, תתי קטגוריות, ועוד. עלינו לתת ביטוי בבנית האתר לסדר העדיפות אותו אנו קובעים בעת בניית האתר.

הגורם המרכזי ליצירת חווית משתמש מושלמת הוא תוכן איכותי. להבין מה הדרישות של קהל היעד, מה הבעיות שניצבות בפניו, למה הוא הגיע אלינו, מה מעניין אותו. לאחר שנבין את הדברים הללו ונייצר באתר שלנו פתרונות מדויקים ואיכותיים לדרישות קהל היעד, האתר שלנו יספק חווית משתמש מושלמת.

גולש שהגיע לאתר שלנו וקיבל חוויה מושלמת, יהיה גולש שניתן להניע אותו לפעולה באופן מובהק יותר.  אם נייצר חווית משתמש מושלמת בעמודים שלנו באתר, נזכה לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש, התוכן שלנו יקבל יותר שיתופים ברשתות החברתיות, וכך נגדיל את כמות הנחשפים לתוכן שלנו, ונגדיל את הפוטנציאל העסקי של המוצר/העסק אותו אנו מפרסמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *