האתר שלי נעלם מגוגל – למה ומה האופציות שלי?

אתם קמים בבוקר, מצחצחים שיניים, עושים מקלחת זריזה. וכמובן שאם אתם מקדמי אתרים אתם נכנסים ישר אחרי לבדוק את המיקומים של האתרים שלכם בגוגל. אבל מה אם פתאום אתם לא מוצאים את האתר שלכם. הכוונה היא לא שהאתר נפל מספר מיקומים אלה ממש עף, נעלם, התרסק מהתוצאות!!! פנטזיה? ממש לא, לצערנו בתקופה האחרונה זה קורה בתדירות גבוה ולהרבה אתרים. אז למה זה קורה? איך אפשר להימנע מזה? ואם זה קרה, האם יש דרך לשקם את האתר? בפוסט הבא ננסה לענות על כל השאלות האלו.

 אז מה הכוונה "האתר לא מופיע בתוצאות"?

נניח שהאתר שאתם מקדמים דורג על ידי גוגל במיקום השלישי. לפתע אתם מחפשים במאה התוצאות הראשונות והוא לא שם. במאתיים, נאדה, בשלוש מאות…….כלום!!! האתר כאילו לא קיים בעיניי גוגל. מפחיד לא?

למה זה קורה, ולכל כך הרבה אתרים…..

בתקופה האחרונה גוגל שחררו (ועדיין משחררים) מספר עדכונים משמעותיים. עדכונים באים ליצור "סדר עולמי חדש" ו"לשפר" את אופן דירוג התוצאות המופיעות בגוגל. את רוב העדכונים כנראה שלא תרגישו בכלל. זאת משום שגוגל משחררים (לפי שמועות והצהרות שונות) לפחות 2 עדכונים בכל יום!!! רוב העדכונים הינם זניחים וקטנים ולכן, רוב הזמן  לא תשימו לב שהיה עדכון. מאידך, לעיתים יוצאים עדכונים גדולים כגון: פנדה, פינגווין, EMD ועוד שאותם אנו מרגישים טוב על בשרינו. במיוחד שמדובר על אתרים שמקודמים שנים רבות.

אז אתרים שמקודמים זמן רב נפגעים?

כמובן שלא, כמעט שכל אתר עלול להיפגע מעדכון כזה או אחר. אבל לרוב, אנו רואים שאתרים אשר מקודמים שנים רבות נפגעים יותר. זאת משום שבעבר שיטות הקידום היו שונות מאוד. ולכן, מה שהיה טוב בעבר, לא בטוח שטוב בהווה. מקדם אתרים טוב צריך להיזהר ולהיות מעודכן תמיד בשינויים. כך שגם במידה ונעשתה עבודת SEO  שהייתה לגיטימית לחלוטין בעבר, כיום היא יכולה להיראות כספאם לרובוטים של גוגל.

דוגמאות בבקשה:

  • קישורים עם אנקור מדוייק – אם בעבר היינו מרשים לעצמינו לעשות קישורים עם אנקור מדוייק לאתר שאנו מקדמים ובכמויות, כיום אנו רואים אתרים רבים שנענשים מאוד בגלל זה.
  • צפיפות מילות מפתח – אם בעבר היינו דואגים לשים אחוז מסויים של מילת מפתח בתוכן שלנו, כיום ניתן לראות שגם אתרים ללא מילת המפתח מתקדמים בצורה נהדרת במעלה תוצאות החיפוש.

איך ניתן לדעת אם האתר שלי נענש?

ניתן לדעת האם האתר שלך נענש בצורה הפשוטה ביותר. חפשו אותו בגוגל. אם הוא אינו מופיע בתוצאות, תדעו שנענשתם.

כיצד ניתן לצאת מהעונש?

כשאתר עף לנו מתוצאות החיפוש שימו לב שישנם 2 תרחישים. אחד חמור ואחד פשוט יותר:

  1. עמוד פנימי באתר עף לנו על מילת מפתח – זה כמובן מקרה פשוט לטיפול. זה משום שבמידה ועמוד הבית עדיין ממוקם יפה, כמובן שצריך לבדוק אותו שהכל בסדר ושאין סיבה ממשית שגוגל יענישו אותנו, אבל במידה ומדובר על עמוד פנימי יש לכם את האופציה ל­­שנות את ה- URL   של העמוד, ללא ביצוע הפניות כלשהן לכתובת העמוד החדשה שפתחתנו.
  2. עמוד הבית עף לנו – טוב, כאן המצב מסובך בהרבה. זה משום שכאן אנחנו לא יכולים סתם להחליף כתובת URL.

פתרונות לעמוד בית פגוע:

  1. קודם ודאו שבאמת האתר אינו מופיע. הייתי ממליץ לחכות שבוע – שבועיים ולראות האם האתר חוזר למיקום שלו. במידה ואינו חזר, יש לכם מספר פעולות שתוכלו לבצע:
  • ניתן לבדוק אילו קישורים נכנסים לאתרים שלכם בעזרת ה- WMT  או בעזרת כלים חיצוניים, למשל MajesticSeo.
  • במידה ומצאתם כי קישורים נכנסים הם הגורם לפגיעה בעמוד הבית, תוכלו לנסות ולהסיר את הקישורים שנראים לכם "בעייתים". תוכלו לפנות לבעלי האתרים ולבקש מהם להסיר את הקישור אליכם.

במידה והסרתם קישורים ועמוד הבית עדיין לא חזר, הפתרון היחידי שעובד הוא כמובן שינוי כתובת הדומיין של האתר.

נתקלתם במקרים דומים והצלחתם או לא הצלחתם לשקם את האתר? כיתבו לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *